Fagprøve i Windows Server 2008. Noen tips?

3 innlegg i emnet

Skrevet

Hei, jeg skal snart opp til fagprøve, synes selv jeg klarer og sette opp en server 2008, med klienter helt OK.

Men jeg er jo selvfølgelig redd for og stryke.

Fagfelt: IKT-servicefag ( veldig likt IKT-driftsfag )

Selve fagprøven vil gå ut på og sette opp et system til en skole/bedrift. Det jeg skal bruke er en windows 2k8. server og enten XP eller Win7 klienter . Kommer ann på hva jeg selv bruker av klienter.

Noen her som har hatt fagprøve? eller skal opp til fagprøve?

Eller noen som i værstefall vil komme med innspill på hva som kan være lurt og øve på?

Tidligere dokumentasjoner/prosjekter osv, er fint hvis jeg får lov og se på dem.

Det vil være til mye hjelp, da jeg føler jeg har lært lite på min lærling plass.

Jeg har som sagt tatt ansvar for egen studie, og lest mye på forumet. Hovedsakelig skal jeg også sette opp GPO, AD, DHCP, DNS og printer i nettverket.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Så lenge du er sikker på at du kan det du selv sier, så skal ikke dette være noe problem.

Dokumentasjon er viktig, det trenger ikke være 100 a4-sider, men en dokumentasjon som kan forstås senere, og som gjør at enhver kan utføre de oppgavene du skal utføre, gjennom den dokumentasjonen.

Videre så må jo også dokumentasjonen vise at du kan det du har gjort.

Jeg hadde fagprøve i IKT-Driftsfag for omlag et år siden, og det var ikke noe stress det.

Det skal MYE til før du stryker, med mindre du ikke kan de elementære tingene rundt oppgaven din.

Mot fagprøven din så ville jeg ha satt opp et nettverk, slik som du beskriver det.

Om du ikke rekker å gjennomføre alt oppgaven omhandler, så i alle fall elementære ting som å sette opp server, få klienter til å koble seg på, få printer til å fungere o.s.v.

Så, hold fokus på oppgaven, og IKKE på at du kommer til å stryke, så vil jeg tro at ting kommer til å gå meget bra :)

Lykke til :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Da nærmer jeg meg enda mer, og i dag har jeg fått 3mnd gratis license fra ESET nod32 til server + klienter. I denne forbindelsen lurer jeg på om noen har brukt ESET sitt antivirus på sin server? :)

Om dette er en vanskelig sak?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive