Bildet flimrer ved bruk av HDMI fra PC til TV.

4 innlegg i emnet

Skrevet

Hei, jeg har akkurat kjøpt meg en 10m 19pin HDMI kabel, som jeg skulle bruke mellom pc'en og tv'en. Tv'en og pc'en støtter full HD.

og når jeg skulle teste kabelen, flimrer tv'en.. har prøvd på 23Hz og 85Hz men får flimring uansett. vanligvis bruker jeg hdmi kabelen ifra hdmi digital boksen, som fungerte yppelig men som er for kort.

Mvh Vincent.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei!

Uten at jeg kan si at dette løser problemet ditt, så har jeg et forslag. Hadde nemlig et lignedne problem med PC-skjerm og PC.

Er støpselet til datamaskinen og TV-skjermen koblet i samme stikkontakt? I så fall, prøv å koble de i ulike, gjerne et stykke fra hverandre slik at du er sikker på at de ikke går i samme krets. Dette hjalp i alle fall meg, og flimringen forsvant fra PC-skjermen. Verdt et forsøk :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei, takk for svar. både tven og pcen har vær sin vegg kontakt. at de ikke er i samme krets vet jeg ikke om jeg får til siden jeg bor på hybel.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Spørs om kabelen er for lang, da? Trodde man måtte opp i 100m (give or take) jeg, men det er kanskje bare BS.. Hvis det er en billigkabel (lav kvalitet) i tillegg, så kan jo det være en del av årsaken også. :) Evt er det en produksjonsfeil på den, slik at du bør levere den inn og få ny.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive