[LØST] Problemer med å installere Windows XP

4 innlegg i emnet

Skrevet

Hei!

Jeg skal installere Windows XP på en Fujitsu LifeBook S7020 laptop, og jeg får "BOOTMGR is missing".

Jeg kommer ikke lengre enn til BIOS før feilmeldingen dukker opp, så jeg får ikke bootet opp CDen.

Før dette kom, når jeg bootet Windows XP CDen, så fikk jeg en feilmelding om at den ikke fant noen harddisker, og at jeg måtte få en diagnoserings- eller gjenopprettningsverktøy fra selve leverandøren.

Så jeg tok å bootet opp i GParted Live CD og reformaterte PCen, og nå får jeg feilmeldingen "BOOTMGR".

Prøvde også å boote opp i GParted igjen, og fjerne "Boot" flagget fra harddisken.

Men da fikk jeg feilmeldingen: "PXE-E61 Media test failure, check cable" og "Operating System not found".

Jeg har harddisken prioritert før network boot, så det er ikke det som er feilen.

Jeg har brent ut Windows XP SP3 på ordentlig måte, fikset rett boot sector, brukt boot image osv.

Også prøvd å deaktivere SATA og ACHI, men uten noe hell.

Jeg leste noe om at jeg kunne boote opp i Ubuntu eller installere den på harddisken først, og så installere Windows XP deretter.

Er det min eneste løsning?

Jeg kan så lite om Linux, særlig når det kommer til Terminal, så hadde håpet å ikke måtte gjøre noe kommando-greier.

PS! Jeg kan se HDen i BIOS og Boot Meny.

Jeg åpnet også laptoppen for å sjekke harddisken, men har aldri sett noe lignende før, masse aluminiumsplater over og under harddisken, og jeg kan se den er koblet til et annet kort med en ørliten kabel.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du trenger en installasjonscd som har driver for SATA-disk.

Eller du kan trykke F6 under oppstarten for å laste inn driver fra diskett.

Det er også mulig å sette SATA-mode til Compatible (eller noe lignende) i BIOS.

Da kan du installere uten SATA-driver.

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Takker så mye for svar, jeg skal prøve å legge til drivere i Windows XP plata.

Jeg har bare to alternativer til SATA: Enable/Disable. That's all. =/

Tusen hjertelig takk for hjelpen, Bajazz (og ymer for den saks skyld!), det var akkurat det som var problemet.

Måtte legge inn SATA drivere inn i selve Windows XP CDen via nLite.

Endret av Nymph
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive