hvilken ram passer i en alienware m17x?

12 innlegg i emnet

Skrevet

Hei jeg og kjæresten min skal kjøpe hver vår alienware m17x men oppgradering av ram koster mye fra 4 til 6 eller 4 til 8. så lurte på hvilken ram er det som passer inn i alienwareen?

passer disse? http://old.prisguide.no/product.php?productId=110037&cat_id=27

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

SO-Dimm DDR3 1333Mhz er det du må se etter. :) Alle disse brikkene skal passe. Bruk prisguide for å finne de billigste. To stk på 4GB kan fort bli et par tusinger, og hvis du ikke har behov for den kapasiteten, bør du heller ikke kjøpe det ettersom PCen ikke vil bli noe raskere. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

ok fordi skal jeg ta de jeg linket til må man ta ut alle de gamle så da blir det ikke noe kødd med hastigheten.. hvis det var det du så at var feil.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det jeg siktet til var at maskinen ikke nødvendigvis blir noe raskere med mer minne. F.eks en økning fra 4 til 6GB vil ikke gi noe raskere maskin. Om du skifter ut alle eksisterende eller bare en av de, er opp til deg. Vil anbefale å skifte ut alle hvis du først skal skifte, slik at du slipper evt blåskjermer. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

jepp men skal ha denne i rundt 5år.. 8 gig er vell merkbart i spill opp fra 4 gig?

btw hvilken ville være best i spill. av laptop med disse specs:

I7 740qm med turboboost

8gig ram 1333

1 terra i raid 0

2 stykk 5870m cf

vs

en stasjonær med

core i7 930

1 5870

8 gig ram 1333

1 terra i raid 0

Endret av AplussApe
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

StasjonærPCen vil jeg tro. Du får vel heller ikke to stk 5870 CF på en laptop.

Fra 4 til 8GB minne er ikke merkbart, med mindre du bruker over 4GB når du spiller. Jeg har enda ikke opplevd å bruke så mye i spill. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

jo 5870m cf får du i alienware m17x :D men hva kan du sammenligne en core i7 740QM mot i desktop cpuer? er den bedre enn e8400?

og hva er mest likt 5870m cf? ett 5870 desktop eller 5770 cf desktop?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Skjønner. Aldri sett før.. :)

Vil tro skjermkortene i laptopen blir mer likt 5670 CF, og prosessoren kanskje en rimelig underklokket i7 920/930. Men det blir antagelser uten at jeg har sjekket noe særlig. Få spill som støtter CF godt da, så om du får noe særlig nytte av dette betviles.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

ok jeg spiller, cod (alle), wow, skal spille blade and soul eller Tera online når det kommer. og typiske andre random spill. ingen crysis eller noe.

tror du 5870m single eller 4870cf eller 5870cf er bedre da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vent med ram upgrade. I fremtiden når du trenger det er den MYE billiger og BEDRE. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

jeg tenkte på det. Men Ettersom jeg kommer til å bytte etter 5 år ca så går det kun på skjermkortene. om hvilkne jeg skal ta.. for gidder ikke begynne å hakke neste år..

har liksom hatt e6580, 4 gig ram ddr2 og gts 8800gts 512 mb.. siden jeg var 15.. og de funket fint.

og slik vil jeg også ha med laptopen. Så hva syntes dere? et 5870? to 4870 eller to 5870?

eller kommer det en ny serie skjermkort ut om noen månder? noen som vet?

kommer ATI 6 serien ut snart?

Endret av AplussApe
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive