Recovery av korrupt 2,5" harddisk

7 innlegg i emnet

Skrevet

Hei godtfolk.

Hadde et uhell med en 2,5"-harddisk (laptop-harddisk), som plutselig en kveld bestemte seg for å ikke leve mer.

Har skrudd den ut, og prøvde å koble den til via et eksternt kabinett via USB, men uten at jeg fikk tilgang til harddisken.

Har nå koblet den til stasjonær-PC'en, men får ikke tilgang. Den dukker opp i Min Datamaskin som "BD-ROM Drive (G:), og klikker jeg på den, får jeg beskjed om at det ikke er en en disk i BD-ROM'en.

Har også prøvd å fikse disken med CHKDSK, både via USB-kabinettet og direkte fra stasjonær, men får bare beskjed om at "Cannot open volume for direct access".

Har dere noen knakende gode tips til å gjenopprette data på denne harddisken?

Har en del viktige dokumenter der som jeg skulle hatt tak på.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis du får tilgang til disken som en faktisk "harddisk", men med korrupt data, så kanskje noen av disse kan hjelpe? http://itpro.no/download.php?op=viewsdownload&sid=123

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nei, den står ikke som en fysisk harddisk, men som BD-ROM.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Skjønner. :P

Hvis du trykker start (evt kjør, om du bruker XP) og skriver compmgmt.msc og så velger lagringsplass og videre diskbehandling, finner du noen "skjulte" disker der som tilfeldigvis har samme størrelse som disken du har problemer med? Det kan hende filsystemet (NTFS eller FAT) på disken er korrupt, skjønner du. Isåfall burde en av programmene i listen jeg linket til klare å finne noe.

compmgmt.msc er forøvrig samme som start - kontrollpanel - administrative verktøy - datamaskinbehandling - lagringsplass - diskbehandling. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Niks.

Ingen skjulte disker her.

Det er G:/-disken helt nederst på bildet (under) som er problemet.

post-15352-1281967621,55_thumb.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hører du at disken jobber eller noe når du setter den i, eller er den helt død?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja, den jobber, og jeg kjenner at den er blitt varm nå, etter at den har stått i en stund.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive