Iphone 4 eller tilsvarende? Hva velger du?

Valgets kvaler   35 stemmer

1. 1. Hvilken telefon ville du valgt?

• Iphone 4
      8
    • HTC
      18
    • Sony Ericsson
      4
    • Nokia
      2
    • Motorola
      1
    • LG
      0
    • Samsung
      2
    • Blackberry
      0
    • Annet
      0

Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

22 innlegg i emnet

Skrevet

Iphone 4 har nettopp blitt lansert, og mange har sikkert tenkt tanken på å skaffe seg en, mens andre styrer unna. Hvis du hadde valget idag og prisen ikke spilte noen rolle, hvilken ville du valgt? Iphone 4 eller tilsvarende fra andre produsenter (som HTC, Nokia, Sony, Motorola osv)? Begrunn gjerne svaret med hvorfor du velger det spesifikke merket, og gjerne hvilken modell.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg går for HTC, fordi jeg allerede har HTC. Og liker HTC mye bedre (Raskere prosessor, mere RAM, osv)

Her finner du pluss og minus med nye iPhone 4

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Valgte HTC, om jeg skulle valgt en spesifikk modell måtte det vært amerikanske EVO...

Diger skjerm, android, veldig rask, AMOLED... også slipper man å bruke iTunes :P

Har hatt Tytn 2, og har nå Hero.

Endret av Kakeshoma
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Selv har jeg LG på grunn av lav pris.

Hadde jeg hatt og lyst å betale flere tusen kr på en mobil, haddet noe tilsvarende som

http://www.dagensit.no/mobil/article1730542.ece nokia N900

Prisen på nokia N900 http://www.prisguide.no/produkt/113165 er fra 4400 kr uten månedlig bindingstid.

Spørs om det finnes bedre mobiler, til lavere pris, med de samme funksjonene? Finnes kanskje noen som kan se på tv, eller bruker tilsvarende skype teknologi, men spørs om det finnes så mye mere funsjoner.

Husk alle som kjøper mobil til over 2000 kr.

* Forsikring er en fordel.

* Gjør en avtale som sier, om telefonen er defekt, om å få byttet med ny mobil på stedet, ofte de som kjøper mobil under 1000 kr får ofte ny mobil siden reprasjon ikke er lønnsomt.

Endret av LMH1
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg kjøpte en Nexus One fra HTC (og Google) i februar, som jeg betalte 6500kr for. Beste telefonen jeg noen gang har vært borti, og nå kommer en oppdatering som gjør den enda bedre (Android 2.2, Froyo). :) Liker Android pga valgmulighetene, enkeltheten, og at det er litt "annerledes" enn IOS til Apple. Nokia (med Symbian) har jeg mistet helt sansen for etter å ha sett hvilket makkverk mutterns telefon er.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

jeg kjøpte en Nexus One fra google.com til 3200. jeg er veldig fornøyd og ville aldri byttet den mot noen iphone...

Android er tingen, enten den er satt sammen av HTC, Samsung Lg eller SonyEricsson.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Iphone 4 har litt problemer nå etter lansering også. Bl.a. antenneproblemer, litt småfeil på skjermen og dårlig glasskonstruksjon rundt om.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har en HTC Desire. -> http://www.htc.com/no/product/desire/overview.html

Jeg digger 1 GHz snapron porsessoren og den fine AMOLED skjermen.

Dette er telefon av klasse ;)

Min forrige tlf var en HTC Hero.

Jeg liker Android os bedre enn apple. Jeg liker at jeg har kontroll over telefonen og ikke noen amerikanere som bestemmer hvordan telefonen min skal se ut.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Iphone 4 har litt problemer nå etter lansering også. Bl.a. antenneproblemer, litt småfeil på skjermen og dårlig glasskonstruksjon rundt om.

Og Så lett er det å knuse en iPhone 4

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jepp, like lett som hvilken som helst annen telefon, omtrent. De fleste telefoner ryker etter et fall på rundt en meter nedpå asfalt. Spesielt glasset foran skjermen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor Sony Ericsson ikke har fått noen stemmer. De stiller jo sterkt med blant annet X10 og X10 mini.

Samsung stiller jo også rimelig sterkt med sin nylanserte Wave, selv om de gikk for egenutviklet operativsystem fremfor Android. <_<

Selv stemte jeg HTC, selv om jeg venter på min X10 mini pro. Har hatt HTC såpass lenge nå og vært så fornøyd, at de har gjort seg fortjent til min stemme!

Blackberry byttet jeg ut etter to måneder. Hadde jeg kunne valgt to, hadde det klart blitt HTC og Sony Ericsson.

Iphone er for all del en greit telefon. Men med slagordet "Dette endrer alt. Igjen." tar Apple seg vann over hodet. Hva er det som forandres? Jo, det er 3GS som forandres. De ser seg blind på andre telefoner i markedet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

SonyEricsson X10 her, og veldig fornøyd. Litt skuffet over at SE bare har bekreftet oppgradering til Android 2.1 og ikke 2.2, men jeg kan ikke si at jeg savner noe nå som jeg kjører versjon 1.6 heller. X10 mini pro tror jeg er en veldig fin telefon. Ellers så kommer det visst en mellomstørrelse Xperia X8 også.

Iphone er ikke aktuelt for min del da jeg ikke ønsker å forholde meg til det lukkede økosystemet med App Store, iTunes etc, men jeg har ingen problemer med å forstå at folk sverger til iPhone da det er en rasende funksjonell telefon.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg deler samme oppfatning som deg, Rune. Det blir for "klaustrofobisk" (lukket) med iPhone for min del også, og det er sikkert det de fleste som har stemt på andre merker enn Apple også mener. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Skulle ha ny tlf nå på seinsommeren, bruke opp siste rest av feriepengene på noe fornuftig liksom...helst en smartphone som det så fiffig heter...siden jeg skulle bytte ut min 1. generasjons iPhone. Men dette må jeg nok ta fra begynnelsen...

Kjøpte min iPhone for ca. 2 år siden, har fått 3 nye ettersom de har krasjet etter tur, den siste har vært 5 ganger på verksted, og har funket noenlunde siden da...men den er nå "utdatert"

På grunn av dette har jeg bevisst valgt bort iPhone, har helt og holdent mistet trua på det produktet. Så jeg gikk for SE Experia X10i...siden android virket svært forlokkende...denne knakk sammen og slokna i løpet av 1. ladinga. Fikk ny, koblet den opp mot pc'n for å kjøre en oppdatering av programmer og apps...akkurat slik man ble anbefalt av produsenten...og den døde som føge av dette. Gikk til Telekiosken for å få en ny, og forlangte at de allerede der foretok den aktuelle oppdatering...for å være sikker på at det ikke var JEG som gjorde noe feil. Den døde der og da, i hånda på servicemannen.

Ble drittsur og forlangte en Nokia X6 i stedet...denne krasjet pga. kondens (fukt) fra kroppen mens den lå i innerlomma en varm sommerdag (WTF liksom???)

Tilbake i Telekiosken fikk jeg krangla meg til en HTC Desire...som nektet å godta noe slags minnekort...fikk ny, som ikke startet i det hele tatt.

Nå hadde jeg allerede resignert, og gikk tilbake til iPhone...men min nykjøpte lykke iform av iPhone 4, varte bare i 9 timer, så slokna skjermen. Den ble sendt på reparasjon, kom tilbake nypusset og oppdatert i alle bauger og kanter...men sloknet i løpet av 1. påfølgende lading.

Nå var jeg rett og slett på gråten...og fikk hevet både kjøp og bindingstid...og gikk tilbake til min gode gamle 1. geresjons iPhone...inntil ei jente på jobben lot meg fingre med sin Samsung Galaxy S

Nå er jeg den stolte eier av en i9000 Galaxy S, har hatt den i over 1 måned, og den har aldri (sålangt) bragt meg annet enn pur glede.

Langt, men det er den faktiske begrunnelsen for at JEG valgte Samsung...måtte den vare lenge :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Var da måte på hvor uheldig du skulle være da Papsn! Men Galaxy S sies å være den beste smarttelefonen som er å oppdrive per dags dato. Tror nok ikke du vil bli misfornøyd med den, såfremt du ikke plutselig blir like uheldig som med de mandagsmodellene du har fått tidligere. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har SE xperia x10i mini jeg. Kjempefornøyd med den :) liten og rask :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Ja, man sier så i de lærde kretser KonKlykken...fikk denne på en fredag, og håper den var produsert på en også :)

Endret av Papsn
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Tror nok du blir meget fornøyd. Android-telefonen jeg pdd eier er noe av det beste jeg har vært borti iallefall. Mer enn verdt pengne, som var 6500kr (i februar!)! :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt meg Nokia (C7). Det kan godt hende at det finnes bedre telefoner der ute, men den var billig og funker helt greit. Siden jeg veksler mellom å bo i Norge og i Finland skal det mye til før jeg skifter merke. En gang brukte jeg dagesvis på å trave rundt i Helsinki på jakt etter nye øretelefoner til min Sony Ericsson, det var slitsomt, kjedelig og frister ikke til gjentagelse.

På den annen side, hvis jeg hadde hatt en android-telefon kunne den sikkert vist meg korteste vei til reservedeler uansett hvor i verden jeg befant meg...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nå etter å ha hatt xperia x10imini en stund, er jeg lei den. Den sluker jo batteri som bare det, og klikker hele tiden.. Min mor har mini pro og har enda flere problemer. Så nå vil jeg ikke lenger ambefale sony ericsson sin xperia serie...

Neste gang jeg skal kjøpe ny telefon blir det vel en htc, vet ikke enda..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

min neste telefon blir nok noe billig drit jeg bare kjøper pga. at jeg trenger ny mobil, SE w200'en min har fått nok juling nå, har tilogmed deletelefon liggende slik at jeg bare bytter det som ryker, måtte faktisk bestille ny høytaler på eBay en dag, andre gangen jeg må bytte den, blir nok ny mobil etter bursdagen min 20, mars. har sett på SE x8 siden den er billig, hadde egentlig tenkt å kjøpe sony ericsson spiro pga pris, men har litt lyst på touch også da

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Skal du ha touch og android, så ikke kjøp noe "billigdrit". Da blir du HELT garantert misfornøyd... Les tester og kjøp noe skikkelig når du først skal ha touch. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive