Den store Wordpress-tråden.

27 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Hei, legger inn/installerer wordpress for første gang til siden min, jeg har konfiguert wp-config-sample.php fila som jeg vil ha det og holder på å laste opp via FTP.

Så det jeg lurer på er:

1. Er det noe jeg trenger å vite før jeg "begynner"?

2. Link til forskjellige themes?

3. Nedlastbare scripts/funksjoner etc?

Får error når jeg skal install. Hjelp?

673758.jpeg

Endret av Nicwillu
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du trenger ikke å redigere config-filen før du laster opp.

Den filen genereres automatisk når du er i gang med installasjonsprosessen.

Feilmeldingen du har fått er et resultat av feil database-informasjon.

--

Du vil finne ti-tusenvis av plugins og themes hos Wordpress' hjemmeside, http://wordpress.org/extend/

Du kan også installere plugins og themes direkte fra administratorpanelet i din Wordpress-installasjon..

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takk for svar, bruker zymic.com som host btw, skal se om jeg får det fungerende i morgen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du finner masse tips om blogging og WordPress på http://www.glabladet.no/ - inkludert detaljerte guider om installering og oppsett av WordPress. Jeg har ikke sjekket detaljer selv på dette, men bare kastet et overfladisk blikk på stoffet.

Du finner trolig oversikt over artikler via menyen på venstre side ("Blogging"), eller via menylinje under header ("Hurtigstart blogging").

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du finner masse tips om blogging og WordPress på http://www.glabladet.no/ - inkludert detaljerte guider om installering og oppsett av WordPress. Jeg har ikke sjekket detaljer selv på dette, men bare kastet et overfladisk blikk på stoffet.

Du finner trolig oversikt over artikler via menyen på venstre side ("Blogging"), eller via menylinje under header ("Hurtigstart blogging").

Takk :) Jeg fant fram til noe som het "Thesis" og det funker kjempebra! Kan endre på navigasjonsmeny, header, farger, sidebars, kommentarer.

Fett :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg tenkte jeg kunne bruke denne WordPress tråden (Kanskje denne kan brukes som felles WordPress tråd?) for å stille et lite spørsmål. Jeg får ikke aktivert flere plugins. Jeg har kun 1 aktivert og det er BFBC2 Stats. Jeg har lyst til å aktivere kalender, besøks-teller og litt til. Noen som vet hvorfor? Her er siden min: http://sniperriper.com

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hva mener du med at du ikke får aktivert flere?

Får du feilmelding etc?

Installerer du de via WP-admin, eller laster du de ned eksternt?

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ingen feilmeldinger nei. Jeg installerer via admin ja. Laster ned .zip filen og laster den opp igjen på "Upload" på Plugin seksjonen. Så aktiverer jeg, men det står forsatt bare 1 aktivert.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Prøv å laste opp plugins'en manuelt via FTP i stedet.

--

Prøv å installere direkte fra WP-admin.

Søk etter en plugins og installér den derfra.

--

Deaktiver de du har aktivert fra før og prøv overnevnte steg på nytt. Det kan være en feilkoding som gjør at du ikke får aktivert andre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hmm, jeg fikk løst det. Jeg gjorde som du sa, deaktiviterte alle plugins og aktiverte kalenderen først. Da dukket den opp, så aktiverte jeg "BFBC2 Stats" etterpå. jeg trodde først det var den som tok for mye plass.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Bra det løste seg.. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

(Kanskje denne kan brukes som felles WordPress tråd?)

God idè, gjort om til en wordpress-tråd :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

:)

Såeh, er det noen som utvikler et eget theme - eller baserer de fleste seg på ferdige themes?

Selv holder jeg på å utvikle et eget theme. Det er igrunn veldig spennende og lærerikt. Benytter meg mye av Wordpress-Codex'en for å hente ut informasjon osv..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

For de som vil designe egne themes, er Artisteer et knall program for de som ikke vil bruke så mye tid på å lære seg f.eks dreamweaver (som jeg anbefaler sterkt, men krever kunnskap).

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg får ikke vist wordpress admin siden min lengre. Kommer bare blank side. Dette gjelder også i Internet Explorer. Flere som har samme problem eller er det bare til meg? Har prøvd å slette mellomlager osv i Firefox uten noe hell.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Samme skjedde med meg etter en mislykket oppdatering av wordpress, var da nødt å innstallere wordpress på nytt. Hva var det siste du gjorde før det skjedde?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Tok backup :D Nei, oppdateringen har jeg ingen problemer med lengre. Men nå blir siden helt blank. Forsøkt flere ganger å loade, men ingenting skjer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Om du plutselig får blank side, er det som regel et resultat av en feil under oppdatering/installering av systemet eller plugins.

Hvis du installerte en plugin rett før det skjedde, bør du fjerne denne igjen via FTP, og se om det hjelper.

BTW; når du først får hvit side, er det ingenting nettleseren din kan gjøre. Det hjelper ikke å refreshe 100 ganger å håpe at det hjelper.. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Den eneste pluginen jeg har, utenom de standar pluginene i WordPress er My BFBC2 stats. Men orker ikke fjerne og reinstallere den for det tar så lang tid før cache timeren blir korrekt på statsen min (Level og kills/deaths).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Åpne opp wp-config.php og legg til følgende linje:

define('WP_DEBUG', true);

Gå så til wp-admin/ igjen, og se om du får opp noen errors.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Skal jeg bare paste den hvor som helst?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jepp.. Nederst i wp-config.php er vel en fin plass.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det hjalp ikke. Jeg åpnet "/home/bruker/public_html/wp-config.php" og la den nederst. Men får fortsatt blank side :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Så du fikk ikke opp noen feilmeldinger?

Hva er URL til din side?

Koden du la inn hjelper ikke mot blank side, men kan gi en indikasjon på hva som eventuellt er feil..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive