VB og sånt =)

3 innlegg i emnet

Skrevet

Noen som vet om noen gode sider for komplette nybegynnere i Visual Basic? Og hvor kan man laste ned compileren?

Tenkte jeg bare skulle lage noen enkle windows applikasjoner, f.eks divx manager osv, burde jeg velge et annet språk?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

du trenger microsoft visual basic. den fåes kjøpt i butikken. er du student må du vel ut med litt i underkant av tusenlappen for en student-versjon hvis jeg ikke husker helt feil. vb er vel det klart enkleste hvis du er komplett nybegynner.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er ikke sikker på hvilken compiler du mener, men Microsoft har en Visual Basic Control Creation Edition til gratis nedlastning på sine utvikler sider (et ste..). Ellers er det jo best å bruke Visual Basic 6.0 Standard (er vell billigst)..der kompilering er det minste problemet..

DivX Manager har du i grunnen ikke bruk for å lage i og med at 1000 andre (...) har tenkt det samme som deg... du finner sikkert noe interressant på divx-digest.com ..

Hvilke språk du velger kommer vel an på om du har programmeringserfaring fra før eller ikke osv. Men jeg vil absolutt anbefale Visual Basic for nybegynnere innen programmering, d er enkelt å komme i gang, og du blir aldri fulllært.

sider på nette...

vb-developer.com

...mange mer

søk etter "visual basic" & "tutorial" på google.com...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive