[LØST] Får ikke sendt ut mail med Thunderbird

3 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Jeg har to PC'er, en stasjonær og en bærbar. Problemet er at jeg får ikke sendt e-post fra den bærbare. Å ta imot E-post er ikke noe problem, men når jeg skriver og forsøker å sende fra den bærbare, får jeg bare feilmeldinger!

Mozilla Thunderbird gir følgende meldinger:

«En feil oppstod under sending av post: E-posttjeneren sendte feil hallo-tekst: .»

og

«Sending av melding feilet.

Klarte ikke sende meldingen fordi tilkoblingen til SMTP-tjeneren smtp.broadpark.no ble mistet midt i transaksjonen. Prøv igjen eller kontakt systemansvarlig,»

Jeg har sjekket og dobbelsjekket og er rimelig sikker på at E-postklienten er satt opp likt både på den stasjonære og den bærbare PC'en, men det er bare den bærbare som ikke vil sende E-post.

Jeg har forsøkt med forskjellige E-postklienter og også forsøkt å sende fra forskjellige nettverk, men med samme dårlige resultat!

OS er Windows 7. Om det har noen betydning, engelsk utgave oversatt til norsk med Vistalizato.

Den bærbare er Acer 5930G.

Er det noen som kan sette meg på sporet etter en løsning?

Endret av r2d290
Utbedret emnetittel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Må si jeg stusser litt når du sier "har sjekket og dobbelsjekket og er rimelig sikker..".

I mitt hode kan man være enten sikker eller ikke sikker.. Å være rimelig sikker er som å være litt gravid..

Ontopic:

Sjekk at begge maskiner slår opp samme IP på adressen smtp.broadpark.no (eller hva med å skifte til mail.broadpark.no slik det står forklart under spørsmål og svar hos din ISP?)

Sjekk også at du er på nett gjennom samme ISP som eier SMTP-serveren. Veldig få ISP'er tillater bruk av deres SMTP-server uten autentisering/godkjenning dersom du er koblet til Internett gjennom en annen leverandør.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Klarte ikke sende meldingen fordi tilkoblingen til SMTP-tjeneren smtp.broadpark.no ble mistet midt i transaksjonen. Prøv igjen eller kontakt systemansvarlig,»

E-post og News servere:Nextgentel

SMTP (utgående e-post): mail.broadpark.no

POP (innkommende POP3): mail.broadpark.no

IMAP (innkommende IMAP): mail.broadpark.no

Nyhetsgruppe server: news.broadpark.no

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive