Utvide 1TB disken min.

4 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Hei, jeg har en harddisk på 1000 GB (1TB) som nå snart er full, den bruker jeg kun til downloads, og må stadig slette gamle ting fordi jeg ikke har nok plass.

Men, jeg har en 500gb harddisk som ikke brukes men som sitter i datamaskinen og lurer på om jeg kan gjøre så harddisken på 1TB får utnyttet de 500GB.

Altså at jeg får 500gb til på den snart fulle disken, og åssen går jeg evt. frem?

Mvh Anders.

Endret av Flandersen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei, jeg har en harddisk på 1000 GB (1TB) som nå snart er full, den bruker jeg kun til downloads, og må stadig slette gamle ting fordi jeg ikke har nok plass.

Men, jeg har en 500gb harddisk som ikke brukes men som sitter i datamaskinen og lurer på om jeg kan gjøre så harddisken på 1TB får utnyttet de 500GB.

Altså at jeg får 500gb til på den snart tomme disken, og åssen går jeg evt. frem?

Mvh Anders.

Du mener "snart fulle disken" regner jeg med?

Bruk diskbehandling og lag en utvidet partisjon på den tomme 500 GB disken. Enkelt og greit ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ok, jeg forstod ikke helt.

Jeg har nå oppe diskbehandling, hva gjør jeg?

Har forresten engelsk OS.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Her er det du trenger å vite: http://www.bleepingcomputer.com/tutorials/tutorial133.html#extend

NB. Som du sikkert ser innebærer det en viss risiko når du har en utvidet partisjon over flere harddisker. Ryker den ene harddisken mekanisk taper du også partisjonen på den som fungerer.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive