Lage et script som ser etter oppdatering

3 innlegg i emnet

Skrevet

Jeg har laget en elektronisk bok (html) som kompileres til en exe-fil som kan kjøres lokalt på Windows PC.

Jeg er ute etter en oppdateringsløsning fot programmet og ønsker følgende:

Nå eboken startes så skal det sjekkes (automatisk/manuelt av bruker) om det er lagt ut en oppdatering til eboken på mitt webområde (Jeg legger selv ut en setupfil på mitt webområde). Sjekken må kunne gjøres mot versjonsnummer.

Hvis det er lagt ut en oppdatering skal bruker kunne laste den ned og starte setupfilen.

Er det noen som vet hvordan dette kan lages?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Siden man må være online for at en slik oppdateringsløsning skal fungere, hvorfor kan man ikke da like gjerne lese boken i en nettleser, og dermed være garantert at man leser siste versjon? Mulig dette blir en personlig preferanse, men jeg hadde styrt langt unna en bok i exe-format. Hvis boken er tilgjengelig som en vanlig nettside kan jeg f.eks.

- lese online og være sikker på at jeg ser på siste versjon.

- lagre html-filen(e) for lesing offline

- lagre som PDF og laste opp på ebok-leser

- være skråsikker på at det ikke blir kjørt uønsket kode på maskinen min

For at noen skal kunne hjelpe deg med en oppdateringsløsning må du fortelle hva du bruker for å kompilere html til exe. Har du programmert en egen løsning for å bundle en software-ebokleser og innhold? Er det en ferdigløsning, og tillater den at det inkluderes 3. parts script/moduler som kan utføre denne sjekken for nyere versjoner?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takker for innspill. Programmet kunne også vært online men valget er tatt fordi den skal også skal være tilgjengelig offline :) Jeg bruker et svært bra program for kompilering som heter HTML Executable og det tillater det meste.

Eboken inneholder flere ting som, tekst, interaktive veiledninger, arbeid og øvingsdokumenter. Jeg har i dag en løsning som løser dette med oppdatering men det koster noen tusenlapper og synes dette blir for dyrt. Jeg ønsker derfor å lage en egen løsning på dette hvis det er mulig.

Jeg han selvsagt også betale noen kroner for en løsning :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive