Annonser på facebook, begrense utgifter?

6 innlegg i emnet

Skrevet

Hei!

Jeg drifter et forum jeg gjerne vil ha litt mer aktivitet på, og tengte derfor å prøve annonsering på facebook, ettersom dette er veldig målrettet og greit.

Men så kommer jeg til betalings steget:

utennavno.png

Som dere ser har jeg satt et daglig budsjett på 100kr, greit nok, men jeg finner ingen plasser jeg kan sette et generelt budsjett, i verstefall rissikerer jeg at jeg om 10 dager er 1000kr fattigere.

Jeg vil helst si at jeg kan bruke 100kr totalt, enten på en dag eller på en måned, enn hvor lenge det må vare.

Noen som vet om noe sånn?

Jeg driver dette forumet reklamefritt og uten inntekter, så vil jo ikke brukke altfor mye på reklame selvsagt, bare en hundrelapp eller noe for å se om dette er noe effektift i forhold til min virksomhet.

Noen som vet noe mer om betaling her? Og hvordan sikrer jeg meg at dem ikke trekker meg til gjelds slave?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg kan bare si at jeg nylig brukte ca. 2000 kroner på annonsering på facebook over en måned uten at det har ga noe som helst resultat for meg. Fikk klikk inn på min side, men disse ledet ikke til konvertering/handel. Selvfølgelig så kan jo det skyldes type produkt, at jeg har laget en dårlig annonse eller at jeg gjorde noe feil, men jeg har fått bra respons på andre annonse- og pay-per-click systemer.

Når det gjelder ditt spørsmål så er det ikke noe problem å sette opp en kampanje på 10 kr pr dag og begrense varigheten til 10 dager så får du testet ut effekten selv. Meld gjerne dine erfaringer etter at du har testet ut facebook annonseringen. 100 kroner er kanskje litt lite til å teste med. Lykke til.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

@hexsentry:

Du sier du har fått ok respons på andre annonse og pay-per-click systemer.

Kan du tipse oss om hvilke?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Lite vits og bruke ppc osv på og få opp forum aktivitet. Prøv andre metoder. Spre forumet ditt via og kommentere i andre forum osv. Link til ditt forum ved og si sjekk her osv. Du skal være meget god og strukturer for og få et forum aktivt ved hjelp av reklamasjon som ppc osv.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har brukt x kr på Facebook anonser. Iflg Google analytics så har det generert 174 klikk til min hjemmeside.

Men gjennomsnitt besøks tid for de klikkene er 0.4 sekunder og en bounce rate på 97%. Kommer ikke til å anonsere mer der. Skal ikke være helt paranoid men ville sagt at 0.4 sekunder på 174 klikk er nesten svindel.

Bruk google adwords, SEO og innold til å trekke folk er mitt råd.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Adwords og slik et ikke noe bra. Du taper bare penger. SEO og andre metoder er det beste. Om du derimot selger et veldig bra produkt så kan adwords være noe. Men generelt så taper du bare av og bruke det.

Backlinks

Generel onpage seo

Snakke om forumet ditt i andre forumer.

Twitter bruker

Facebook page

YouTube

etc. Du drar gratis trafikk fra alle de og mye mer "targeted" så de vil nok bli på siden din i stedet for noen random folk som så en reklame og ikke er noe gira på et forum.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive