Internettet "kobler seg ut" når jeg starter P2P? og ustabilt!

3 innlegg i emnet

Skrevet

Jeg kan sitte å spille eller surfe eller hva jeg gjør helt fint, så setter jeg på en P2P klient (uTorrent) og starter noen nedlastinger, etter noen få minutter så har downloadene stoppa helt opp, "internett ikonet" nede til høyre på skrivebordet sier fortsatt at jeg er koblet til men jeg kan ikke gå på internett eller noe... så må jeg restarte pc og/eller router så funker det igjen...

hva er det som skjer?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

hei.

slike problemer med at routeren har for lite minne, ofte et problem med små og billige routere for hjemmebruk. eller slike som følger med internett abo.

løsning kan være og enten kjøpe en dyrere router, eller sette opp en selv eks smootwall eller lignene.

Jeg kan sitte å spille eller surfe eller hva jeg gjør helt fint, så setter jeg på en P2P klient (uTorrent) og starter noen nedlastinger, etter noen få minutter så har downloadene stoppa helt opp, "internett ikonet" nede til høyre på skrivebordet sier fortsatt at jeg er koblet til men jeg kan ikke gå på internett eller noe... så må jeg restarte pc og/eller router så funker det igjen...

hva er det som skjer?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvilken linjehastighet har du? (NED/OPP)

Jeg trenger opplysningen for å kunne gi litt mer detaljerte forslag.

Rent generelt ville jeg satt ned max-hastigheten på µTorrent (OPP og NED) hvis jeg skulle spille, og prioritert spillingen fremfor nedlasting. Spill pleier å kreve mer ressurser enn internett.

På en 1500/400 linje fra Telenor (treg linje) kjenner jeg til en haug av årsaker. Jeg har også klart å finne løsninger som virker, men de virker ikke i alle tilfeller. Mange av årsakene skyldes de du er koblet til - dvs. at det er DE som skaper problemer og ikke deg.

En metode som kan hjelpe er å fordele kapasiteten på flere torrents, f.eks. å seede 1 torrent mens man laster ned en annen. Dette kan bidra til at problemer med upload "svelges" av en annen torrent og blir mindre merkbare.

Jeg har også vært borte i mange tips på µTorrent-forumet, men jeg bør vite litt mer om linjehastighet før jeg kommer med forslag og linker.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive