[LØST] DNS Win server 2003

5 innlegg i emnet

Skrevet

Hei! jeg har ett nettverk med 1 server win 2003 og Smothwall Firewall og 5 pc tilordnet domenet. alle pcèr har statisk ip adresse. jeg kjører server som AD og Fil Server og jeg har den satt opp som DNS server. men når jeg legger inn ip adresse til server for DNS så mister jeg forbindelsen til internett. som alternativ DNS server har jeg valgt Smoothwall. for å kommme meg på nett så må jeg velge Smoothwall som 1 alternativ til DNS server. jeg er intrisert i å ha win server 2003 som 1 DNS server ikke smoothwall.....hva er det jeg har gjort feil? er det noen som kan hjelpe meg

På forhond takk

Mvh Arne

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Sikkert teit svar, men har du sett igjennom denne? http://support.microsoft.com/kb/814591

Det andre som jeg kan komme på, det kan ikke ligge noen sperringer i smoothwall som sperrer for DNS når det blir gjort navneoppslag fra DNS serveren?

Se igjennom denne:

http://support.microsoft.com/kb/828263

Er det jeg kommer på nå. Hvis du blir mye plaget, så ville jeg forsøkt å koble vekk brannmuren i ett minutt eller to for å se om du da får navneoppslag ved hjelp av 2003 serveren.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er mulig det ligger cachede data i alle serverene dine. Når servere/pcer sjekker dns går de i cachen først.

Prøv å slett cachen med ipconfig /flushdns, du kan også slette cachen på servern din for å være sikker. dnscmd /clearcache

Ta en titt på hvordan faktisk dns resolving fungerer, så er det lettere å feilsøke.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

feil i oppsett DNS

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive