[LØST] Sikkerhetsopptatering server 2003

5 innlegg i emnet

Skrevet

Hei! jeg har tatt over ansvaret for en server med win server 2003. på denne maskina er det ikke kjørt sikkerhetsoppdatering på lang tid. ca 100 sikkerhetsoppdateringer som er klar for innstallering. mitt spørsmål er: er det stor risiko å kjør alle installasjonene! bør jeg ta en sik.kopi av sever før installasjon?

Serveren brukes som en DNS sever, AD, exchanges server og fil server.

eventulet hva bør jeg ta sik.kopi av på servern..

Mvh

Arne :rolleyes:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det skal mye til for at det krasjer. Det blir jo som å legge inn systemet på nytt med etterfølgende oppdateringer.

Skulle noe gå feil, så har dere vel sannsynligvis en disk til som speiler den andre.

Når det er sagt, så bør en vel ta backup allikevel, og har dere ikke en løsning for det, ala Symantec backup excec som kjøres daglig, så kan dere møte på store problemer en dag.

Ta backup av alle filer som brukes av programmer i share, samt brukermapper, e-post osv.

Hvis det er lagt opp skikkelig, OS på C:, filer i bruk på f. eks D:, så kan du jo kjøre en sikkerhetskopi av D:

Operativsystemet trenger du ikke å ta backup av.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Operativsystemet trenger du ikke å ta backup av.

Hallo? Leste du posten til trådstarter i det hele tatt?

Backup av OS er like kritisk som filer, spesielt når det er AD/Exchange inne i bildet.

Ta vanlig full backup før du setter i gang, så går det vanligvis bra.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Beklager, jeg siktet mest inn på backup nå før oppdatering, og at det kanskje ville bli enklere å reinstallere programvare om det krasjer, men jeg tenker nok feil.

Selvfølgelig må man ta backup av alt som daglig rutine.

Rotete av meg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Beklager, jeg siktet mest inn på backup nå før oppdatering, og at det kanskje ville bli enklere å reinstallere programvare om det krasjer, men jeg tenker nok feil.

Selvfølgelig må man ta backup av alt som daglig rutine.

Rotete av meg.

Takk for svarene.. :rolleyes: jeg vil ta sik.kopia av hele server. vil bruke en ekstern HD jeg har liggende. med vedfølgende programvare

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive