3d for hustegninger

6 innlegg i emnet

Skrevet

Hei folkens. Jeg forsøker å lære meg hvordan jeg skal kunne produsere best mulige 3d tegninger for husbransjen. Dette gjelder både eksteriør og interiør.

Jeg er dreven i Google Sketchup, og litt mer en nybegynner i 3Ds Max.

Har også testet Punch!, men syntes ærlig talt resultatet var alt for dårlig.

Er det noen som vet hva som er "standarden" innenfor bransjen?

Se bildene jeg har lagt ved for å få en ide om hva jeg ønsker å oppnå.

Er 3Ds Max veien å gå, eller er det andre, mindre arbeidsintense programmer å bruke?

post-17573-1272269174,19_thumb.jpg

post-17573-1272269181,28_thumb.jpg

post-17573-1272269193,92_thumb.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Cinema 4D er vel et program som er en del brukt. Men vil vel ikke akkurat si at det er mindre arbeidsintensivt enn 3D Studio Max.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vi bruker DDS Arkitekt, som jeg synes er en del enklere enn f.eks autocad (og varianter av det programmet). Med DDS tegner du i 3D fra første stund. :)

Archicad er det noen som bruker, og autocad (eller varianter av dette) med tilleggsprogrammer for 3D.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Ja 3ds-max er bra til dette,har brukt den siden den kom ut.

Man må bruke tid på dette uansett verktøy.

Jeg render med vray en plugin for 3ds-max,for kvalitet er på det jeg lager er viktig.

Lys og texturer har jeg brukt mye tid på og lære.

De bildene du har lagd ved holder nok ikke på langt nær en kvalitet jeg synes er bra.

Endret av snippsat
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kudos for dere som blir skikkelig "skilled" på 3Ds Max etc, men jeg forsøker å se dette kontra hva jeg faktisk kan gjøre noen penger på. I så henseende er enhver "shortcut" kun et gode.

Jo mindre tid jeg bruker på et produkt som kunden er fornøyd med, jo mer penger har jeg tjent :D

En dag, når jeg får mindre å gjøre, er min drøm også å bli god på 3D.

Nå har jeg bare tid til å bli god nok til at jeg kan tjene penger på det ;)

Fant et program for interiør, InteriCad, som virker interessant. Det var vanskelig å finne en norsk pris dog. De kinamennene lovet at de skulle få noen i Norge til å kontakte meg. Det gjennstår å se :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg anbefaler deg å ringe de hos DDS. Egne avtaler skal være mulig å få, og kanskje til en fornuftig pris. Programmet er forholdsvis enkelt i bruk også. Alt du tegner er som sagt i 3D fra første stund, og rendering gjøres direkte fra programmet.

Kursing er meget enkelt å få fra DDS-folkene også, samt at supporten er meget god. De svarer på alle henvendelser, både via mail og telefon. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive