Internettpakke for gamere?

14 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Er en aktiv gamer da, og trenger en pakke med følgende ting for å holde pc beskyttet:

- Brannmur

- Antivirus

- Antispyware

- helst (silent mode) men ikke et krav

for det meste bare så jeg ikke trenger noen andre programmer, og jeg kan spille uforstyrret uten at den minimerer hele tiden pga finner virus, må update etc

er ikke så nøye på om den er "best" på effektivitet siden jeg ikke er så ofte utsatt med virus som er vanskligere enn freeware programmer å fjerne.

PS: jeg tenker mest på en Internet Security (etc.) pakke hvor du får alt i ett, gratis eller å kjøpe

Mvh schehf

Endret av schehf
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Brannmur for XP er helt klart zonealarm free.

Spyware, er en blanding av superantispyware, spybot S&D, Adware free.

En god kobinasjon.

Antivirus skal Nod32 være bra. Men vet ikke hva som er best i ditt tilfellet.

AVG og Microsoft er ganske så gode blandt de gratis.

Norton vil nesten henge opp maskinen, selv om du har en ganske bra maskin.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Comodo Antivirus eller Avira Antivir har jeg veldig god erfaring med, og kommer ut av beste i tester.

Comodo brannmur er også av de beste, men da må du beregne deg på mange spørsmål om du vil tillate ditt og datt, noe det høres ut som du vil unngå...

Brannmur er strengt tatt ikke nødvendig om du har Windows brannmur, noe alle versjoner har.

Antispyware: de fleste antivirusprogrammer funker som antispyware også, men du kan jo bruke MBAM (Malwarebytes Anti-Malware) og ta et søk en gang i uka...

"minimerer hele tiden pga finner virus", å? Jeg har ikke hatt et virus på mange år, så om du bruker til nettvett og passer på hva du laster ned vil du være rimelig trygg med Windows brannmur og et gratis antivirus program..

Endret av Kakeshoma
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Zone Alarm og Avira Antivirus som nevnt ovenfor (gratis versjonene) foreslår jeg også. Har aldri hatt en så god kombinasjon av sikkerhet på PCen før.

Fikk faktisk virus av ITPro her om dagen. Skulle laste ned Daemon Tools fra ITPro-siden, og ble videreført til en nedlastingsside, og etter at jeg hadde lasta ned filen fikk jeg beskjed om at den inneholdt trojanere eller noe. Både Zone Alarm og Avira hjalp til å fjerne og oppdage viruset.

Tror dette her var linken, er på en annen PC nå, så kan ikke lete etter den i nettleser-loggen: http://itpro.no/art/9529.html

Jeg håper dere kan fjerne nedlastingslinken på den siden, så slipper jeg eller noen andre å trykke seg inn dit igjen tongue.gif

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Bruk den interne brannmuren i Vista, og Microsoft Security Essentials. Fix ferdig og gratis og krever ingenting.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Var det ikke Norton som lagde en egen spin for Gamere? :P

EDIT: Jepp.. (Trial)

Hehe.. "Playing it safe.." :D

Endret av Computerphile
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Windows Firewall tilbyr kun inbound filtrering, mens ZoneAlarm tilbyr både inbound og outbound beskyttelse. Filtrering er prosessen der brannmuren, basert på regler/filtre som er opprettet av brukeren, analyserer den informasjonen som sendes gjennom og gjør et valg om hvorvidt informasjonen skal kastes eller få lov til å passere igjennom.

Inbound filtrering er forsåvidt den viktigste av disse to. Dette betyr at filtrering av informasjonen kommer fra Internett (utenfor datamaskinen).

Outbound filtrering har vært diskutert i det uendelige. Noen føler at det er påkrevd, med tanke på at du kanskje har malware installert på PCen uten at du vet om det selv. Hvis dermed prøver å koble til og overføre informasjon til en ekstern maskin på Internett, så vil ZoneAlarm informere deg om det, noe Windows Firewall ikke vil gjøre, siden den ikke støtter outbound filtrering. Hvis du blokkerer denne overføringen, så vil ikke din private informasjon utleveres til noen. Det fins derimot andre tankeganger. Noen mener nemlig at poenget er å ikke tillate malware å gå inn i din PC i det hele tatt, og som vil derfor stole på anti-virus-, anti-spyware-programvare etc. Sistnevnte tankegang kan sikkert fungere bra det også, men jeg ville ha ordnet med en skikkelig brannmur. Men det er jo helt opp til deg å bestemme.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Windows 7 har både inn- og utgående filtrering i brannmuren, slik jeg forstår det. Men husker ikke hvordan den i Vista var. Er en stund siden jeg har brukt det OSet..

631133.jpeg

Eller er det noe jeg har misforstått?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er en aktiv gamer da, og trenger en pakke med følgende ting for å holde pc beskyttet:

- Brannmur

- Antivirus

- Antispyware

- helst (silent mode) men ikke et krav

for det meste bare så jeg ikke trenger noen andre programmer, og jeg kan spille uforstyrret uten at den minimerer hele tiden pga finner virus, må update etc

er ikke så nøye på om den er "best" på effektivitet siden jeg ikke er så ofte utsatt med virus som er vanskligere enn freeware programmer å fjerne.

PS: jeg tenker mest på en Internet Security (etc.) pakke hvor du får alt i ett, gratis eller å kjøpe

Mvh schehf

Jeg kan da anbefale Avast Internet Security med silent mod for gamere.

Den er også utrolig lett for maskinen, du kommer aldri til å merke at den er der.

Men den er ikke gratis koster 400 i året

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jo, du har rett i at det er både inbound og outbound filtrering på Windows Vista og 7. Det er visst bare Windows XP som kun har inbound. Jeg trodde XP hadde samme brannmur som sine etterfølgere blush.gif.

Etter å ha googlet litt kjapt, fant jeg også ut at outbound-trafikken i Vista og 7 ikke blir varslet om. Så du får altså ikke velge om du vil tillate trafikken eller ikke, denne avgjørelsen tar visst brannmuren på egen hånd. Men det er vel mulig å tillatte eventuell informasjon i outbound-filtreringen i etterkant, akkurat som med inbound-filtreringen.

Men selv så holder jeg en knapp på at filtreringen til ZoneAlarm er noe sikrere enn Windows Firewall.

Edit: ZoneAlarm har også game-mode. Usikker på hva den gjør, men tipper at den blokkerer pop-ups, og kanskje slipper igjennom mer eller alt av trafikk.

Endret av ZayCube
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Norton vil nesten henge opp maskinen, selv om du har en ganske bra maskin.

Ja, min peaker på hele 17Megabyte RAM og bruker som regel kun 3,9MB.. De 17Megabytene kunne jeg jo ha brukt til mspaint.exe (11MB) og calc.exe (5MB)..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Etter å ha googlet litt kjapt, fant jeg også ut at outbound-trafikken i Vista og 7 ikke blir varslet om. Så du får altså ikke velge om du vil tillate trafikken eller ikke, denne avgjørelsen tar visst brannmuren på egen hånd. Men det er vel mulig å tillatte eventuell informasjon i outbound-filtreringen i etterkant, akkurat som med inbound-filtreringen.

Joda, nye ukjente programmer som vil sende informasjon fra PCen din blir tydlig varslet om, og du kan blokkere hvis du vil. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Her er test fra Maximumpc.

På 15 like windows xp sp3 pc'r.

PERFORMANCE	Scan 1 (Min:Sec)	Scan 2 (Min:Sec) 	PCMark	Boot (Seconds Added)

Norton          	16:18           	4:47            5,760	+18

ESET	                7:45	                7:43            6,067	+12

Avira	                6:37               	3:12          	6,093	+6

MSE                  	16:56               	16:56          	5,622	+9

McAfee	                13:33                	6:45            5,645	+13

Trend Micro     	13:00            	8:55            5,475	+32

BitDefender       	11:47                	2:58            5,801	+18

Panda           	12:28           	11:16           5,738	+24

Comodo                	14:56           	1:11            5,486	+15

Avast             	34:34            	32:57           5,857	+19

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Joda, nye ukjente programmer som vil sende informasjon fra PCen din blir tydlig varslet om, og du kan blokkere hvis du vil. :)

Ok, men det var slik jeg forstod det, etter å ha lest på Wikipedia.

Outbound rules are configured using the management console. Notifications are not shown however for outbound connections.

Wikipedia

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive