Bildebehandlingsprogram

6 innlegg i emnet

Skrevet

Hei

Jeg er ute etter et programm som kan brukes for å klippe ut fra bilder og lime dette inn i andre bilder.

Guttungen har tatt en serie med bilder av et av sine skistunt og ønsker å klippe ut seg selv og putte flere biler inn i et for å liksom se "ferden" over hoppet.

Er det noen som kan tipse om et prog som fikser noe sånt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takker for raskt svar

Skal kikke litt på dem :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei

dersom du er ute etter en enkel editor for bilder kan du bruke Paint. Et program som allerede er installert i din pc dersom du bruker windows operativsystem. Ikke akkurat det mest hippe programmet, men det fungerer og er enkelt i bruk. Personlig ville jeg brukt Gimp, men den krever en del merinnsats i opplæringen.

T.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nei, ikke MS paint som følger med windows. Det programmet er rett og slett uegnet til å redigere bilder (type foto) med. Prøver du å flytte en del av et bilde over på et annet med ms paint, så blir det forferdelig stygt - kantede linjer og generelt sett uprofft.

Skal man klare å få kopiert en del av et bilde for å plassere det oppå et annet så må programmet som brukes minimum støtte alpha channel (delvis transparente områder på et bilde), og helst layers også.

Sistnevnte fungerer meget bra i Gimp og man burde klare å få et brukbart resultat da.

Min mening: Hold deg langt unna paint om du skal redigere et bilde slik som beskrevet over.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er det noen som kan forklare meg hvordan jeg får til dette i CS4

Jeg får det IKKE til

Har brutt ned videofilen i flere layers, men ikke snakk om at jeg klarer å kompilere et bilde av dette :s

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive