[LØST] Roaming profile Active Directory server 2003

7 innlegg i emnet

Skrevet

jeg har problemmer med å koble meg opp mot roaming profile som jeg har ordnet på servern.

banen til profilen på servern er: \\server-002\home\arnov. jeg har lagt inn dette på brukern:

Profile path: \\server-002\home\arnov

logon script: overrein.bat.

når jeg logger på som arnov på domene så får jeg beskjed om att den finner ikke bruker mappa på server så den blir lagret lokalt på maskina jeg bruker.

hva er det jeg gjør feil... er det feil i scripte jeg har laget eller har jeg gjort feil når jeg odrnet roaming profile mappen.

under D: på server har jeg laget en mappe som heter home og der ligger mappene for alle brukerne

Eks:D:home\arnov

Mvh

Arne

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

jeg har problemmer med å koble meg opp mot roaming profile som jeg har ordnet på servern.

banen til profilen på servern er: \\server-002\home\arnov. jeg har lagt inn dette på brukern:

Profile path: \\server-002\home\arnov

logon script: overrein.bat.

når jeg logger på som arnov på domene så får jeg beskjed om att den finner ikke bruker mappa på server så den blir lagret lokalt på maskina jeg bruker.

hva er det jeg gjør feil... er det feil i scripte jeg har laget eller har jeg gjort feil når jeg odrnet roaming profile mappen.

under D: på server har jeg laget en mappe som heter home og der ligger mappene for alle brukerne

Eks:D:home\arnov

Mvh

Arne

Du må dele ut home mappen din og det må være satt rette rettigheter på brukermappene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du må dele ut home mappen din og det må være satt rette rettigheter på brukermappene.

Hvordan deler jeg ut home mappen?. jeg har satt rettigheter for brukermappene

Takk

Arne

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvordan deler jeg ut home mappen?. jeg har satt rettigheter for brukermappene

Takk

Arne

Det første du bør gjøre er å opprette grupper i ditt domene og tilordne brukerne dine til ulike sikkerhetsgrupper. Men tilbake til spm, høyreklikk på home mappen din, velg sharing, kan være lurt å skjule sharet, dette gjør du ved å sette $ på slutten av share ditt. Gå til permission, legg full tilgang på gruppen brukerne dine tilhører, dersom du har satt rett sikkerhetsinstilinger på brukermappene så holder det. Du bør også bruke ad til å opprette brukermapper. Lykke til.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det første du bør gjøre er å opprette grupper i ditt domene og tilordne brukerne dine til ulike sikkerhetsgrupper. Men tilbake til spm, høyreklikk på home mappen din, velg sharing, kan være lurt å skjule sharet, dette gjør du ved å sette $ på slutten av share ditt. Gå til permission, legg full tilgang på gruppen brukerne dine tilhører, dersom du har satt rett sikkerhetsinstilinger på brukermappene så holder det. Du bør også bruke ad til å opprette brukermapper. Lykke til.

Hei! og takk for hjelpen! jeg har fortsatt problemmer med å få tilgang til brukermapper på mi server...blir fortsatt lagret lokalt...hvordan oppretter man brukermapper via ad?

Her er oppsette på mitt script som er lagret som: overrein.bat

@ECHO OFF

REM * LOGIN Script for all users at overrein

REM *

REM * NOTE: ALL CHANGES ARE TO BE LISTED BELOW, IN THE REVISIONS LIST!

REM * List of revisions

REM * 14-04-2010 (Arne O) Script Created.

REM *

REM * Map users homedir and common file areas

IF EXIST "\\server-002\home$\%USERNAME%\nul" GOTO FolderOK

NET USE "\\server-002\home$\%USERNAME%"

IF EXIST "\\server-002\home$\%USERNAME%\My Documents\nul" GOTO FolderOK

NET USE "\\server-002\home$\%USERNAME%\My Documents"

NET USE"\\server-002\home$\%USERNAME%\My Documents\My Pictures"

:FolderOK

NET USE D: "\\server-002\home$\%USERNAME%\My Documents" /persistes"

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du trenger ikke lage brukermapper. Som sagt lag et share for profiler. Når du oppretter en bruker skriver du i profil stien til profilmappen: \\myserver\profiler\%username% da vil server opprette katalogen automatisk neste gang bruker logger seg på.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du trenger ikke lage brukermapper. Som sagt lag et share for profiler. Når du oppretter en bruker skriver du i profil stien til profilmappen: \\myserver\profiler\%username% da vil server opprette katalogen automatisk neste gang bruker logger seg på.

Problemet er løst. feil i rettigheter

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive