Meldinger dukker opp..

70 innlegg i emnet

Skrevet

Du må snart ta ett standpunkt.

Forsette å bruke tid på feilsøkingen el reinstallere og problemet er løst med en gang.

Ditt valg, det er mitt tips.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg sa at jeg skulle reinstallere, men han bare "Hjelper ikke"

Jeg tror at om jeg bytter ip, så finner han meg ikke.. Han må jo nesten ha ip'en for å gjøre det, for han bedde meg sende en side til mine venner (han ville gjøre det med andre, selv om han sier at han følger med på mange folk) og han kan sikkert se ip'er som går inn der. Eller så har han fått til at jeg har en fil på dataen som han lett kan koble til. Har prøvd flere ganger å trekke ut kontakten til modemet, men får ingen ny.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du må snakke med internetleverandøren og forklare situasjonen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Drit i han og formater. Da skal du se at han tar feil :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Sikker på at det er det eneste jeg kan gjøre? Har så masse som jeg trenger, og som det ikke bare er å ta over på cd..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Følg tipsene fra Norbat (og evt andre) først. Selv om det tar tid, så kan det spare deg for mye slit med backup o.l.

Formatering er ALLTID siste utvei, og jeg regner med du er klar over at du har denne muligheten, så den diskusjonen legger vi død.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du bør være mere forsiktig med diverse programvare du bruker i denne situasjonen som du har vært i i en stund. Du skriver at du legger inn Team Viewer for at en venninne skal få se på noe.

Du brukte tidligere også Hamachi, og skrev at det ikke var logmein. Logmein, er firmaet som lager Hamachi, og programmet er en vnp for kontakt mellom PC-er.

En hver hacker kan benytte disse for å bryte seg inn på din PC.

Skal du dele noe med venner, er det bedre å sende på e-post, evn lage en torrent av det og sende nedlastingslink til venner.

Følg rådene du har fått av sikkerhetseksperten her. Han vet hva han skriver. Reset ruter og legg inn ny brannmur hvor du må godta all trafikk.

Er det noe du ikke skjønner av spørsmål og avdavrsler fra brannmuren, så skriv om det her før du går videre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg gjorde alt Norbat skrev..

Har lastet ned Threatfire og har på nivå 5, men ingenting usikkert kommer opp, kun vanlige ting. Og som f.eks at IE prøver å koble seg til.

Det er tydeligvis ingen her som har opplevd det samme, han kommer ikke så lett bort. Han han slutte å si et pip fra seg i 3 måneder, men plutselig er han her.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er ikke noe i loggene dine nå som tilsier at dette skal skje igjen, så hvis du har gjennomført det som er nevnt (stoppet div. tjenester, fjernet malware, resatt ruteren...) og det allikevel skjer igjen, får du rope ut.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har ny ip nå.

Jeg tror det var for 2 dager siden at når jeg slo på dataen så kom det noe at det ble søkt gjennom harddisk osv. og sjekket om at det var noe skadelig, er det normalt?

Tror han er borte, men ikke noe å være så sikre på enda, nei.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvilket program kjørte da ?

Under oppstart hender det at Windows kjører noe check av disker, men dette er før du skriver inn passordet ditt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Den ekstra skanningen under oppstart er trolig Threatfire. Jeg nevnte at en av ulempene med å installere dette var at maskinen brukte 15 sekunder mer under oppstart, fordi det ble foretatt en ekstra skann under oppstart.

Threatfire bør gi melding om hvert nye program som forsøker å kontakte internett, og dette burde aller helst skjedd under den første oppstarten etter at programmet ble installert. Hensikten med å foreslå Threatfire var å forsøke å avsløre et eventuelt "skjult program" som oppretter forbindelse med hans PC. En advarsel om slike ting under oppstart ville gitt deg et navn på mulige årsaker.

Det er nesten "synd" at han blir stille hver gang vi begynner å lete etter årsaker. Det er tross alt lettere å avsløre programmer hvis de er aktive enn hvis de er passive.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det var ingenting info om hva som kjørte egentlig, men har aldri opplevd det før. Det var mye lengre enn 15 sek, kanskje rundt 6-8 min..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Lignet det på dette ?

chkdskbluelge.jpg

Endret av Datasmurfen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja, men jeg har Vista så det var ikke blå bakgrunn osv.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

MEn det var det samme det sto ?

Jeg fant bare et eksempel bilde på google.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

En CHECKDISK (chkdsk) under oppstart er en relativt normal hendelse som kan forårsakes av en haug av "normale" ting - vanligvis en unormal avslutning av Windows (... noe som er relativt normalt). :)

Windows planlegger også checkdisk selv enkelte ganger hvis det mistenker noen problemer med filsystemet eller med harddisken. Det er umulig å tolke om checkdisken har sammenheng med noen av de andre problemene. Det er likevel bra at du forteller om slike ting. En enkelt chkdsk under oppstart er en "tilfeldig hendelse", men hvis det gjentar seg stadig bør vi se etter årsaker.

Disksjekken under oppstart kontrollerer at filsystemet og mappestrukturen er i orden, og kontrollerer også harddisken for fysiske feil (at den er lesbar). Uorden i filsystemet kan f.eks. forårsakes av et program som krasjer eller andre ufarlige årsaker, og Windows har mange slike hendelser. Noen av hendelsene etterlater "rester" etter filer, og dette er nok til at Windows velger å foreta en disksjekk under oppstart.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvordan har det gått med problemet til trådstarter ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Har ikke fått noen tegn til at han ser nå, nei. På threatfire kommer det masse som jeg må godkjenne og sånn, og noen ganger kommer det godkjenning til mappe med masse tall osv. Skal jeg godkjenne? eks E647b86756422a46

Endret av Issi
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Om du forsatt har samme problemet, og ønsker oppfølgning post i tråden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive