pc satt i domene funker dårlig

8 innlegg i emnet

Skrevet

Hei, Jeg jobber da i en bedrift der jeg har satt opp 2 pcer i domene med bestemte programvarer.

På min arbeidspult fungerer disse veldig fint på nett og til vanlig bruk, men da jeg flytter de til et annet sted på kontoret med samme internett kobling bare at kontaktpunktet er et annet sted, bruker den evigheter på og logge seg inn i domene og lokal bruker. Den klarer heller ikke å surfe på nett som vg.no

Noen som har erfaring når det gjelder dette ?

Mvh: frustrert IKT-lærling

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

ingen som har vært borte i noe lignende?

skrev innlegg for og få flytte den øverst igjen

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei, Jeg jobber da i en bedrift der jeg har satt opp 2 pcer i domene med bestemte programvarer.

På min arbeidspult fungerer disse veldig fint på nett og til vanlig bruk, men da jeg flytter de til et annet sted på kontoret med samme internett kobling bare at kontaktpunktet er et annet sted, bruker den evigheter på og logge seg inn i domene og lokal bruker. Den klarer heller ikke å surfe på nett som vg.no

Noen som har erfaring når det gjelder dette ?

Mvh: frustrert IKT-lærling

harru prøvd å bytte kabel, kan være dårlig kontakt..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Start feilsøking på lag 1.. deretter tar du for deg lag for lag oppover.. så finner du nok feilen...

osi-model.png

Endret av Peik
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du får sjekke switsjen. Garantert porter som ikke er konfigurert. Patch om slik at nettverskpunktet som ikke virker blir koblet til switsjport som funker på din pult.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Får PC tildelt samme IP adresse eller i en annen range når den flyttes? Står det noe i loggen på pc? Som regel kommer det bøttevis av feil i loggen når sånne ting skjer, hovedsaklig pga feil på nettverk/DNS innstillinger.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei, til alle som har svart, takker for all hjelp. Og jeg har prøvd alt dere sier, ingen fremskritt. Blir faktisk lettere irritert.

Den får rett og slett ikek kontakt virker det som, drivere osv er riktig, og bror pcen fungerte heller ikek der, men nå er den ene i gang der jeg starta innstallasjon av hele oppsettet og den fungere pent 2meter unna ved en annen kobling, samma gjelder den andre pcen.

Bruker jeg en annen pc på den andre porten fungerer det også ganske bra! Skjønner ikke hva problemet er men, kommer med feedback senere:)

Sier ikke nei takk til mer hjelp! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Siden pungtene er så nært hverandre antar jeg at dem går til samme patcheskap.

prøv og bytt om kablene som går inn i svitsjen(e) med hverandre, og se om problemet forsvinner/bytter pungt.

Da vil du se om det er kablingen eller svitsjen som er problemet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive