Windows 7 booter rett i bluescreen

11 innlegg i emnet

Skrevet

Hei!

Greide å bruke svenskeknappen under loginen på Windows her i dag og har siden slitt med at den booter rett inn i Blue Screen of Death.

Har prøvd diverse metoder uten hell og har også prøvd Windows cd'en (Windows 7).

Meldingen som kommer opp når den booter i bluescreen er:

STOP: 0X00000024 (0x00190494, 0x85AC6458, 0xC0000102, 0X00000000). Det som kan forklurdre er at jeg har Open SUSE installert ved siden av og jeg får ellers tilgang til alle Windows filene derifra, så en harddiskkræsj er det ikke snakk om. Det kan virke som om Windows ikke finner C disken fordi når jeg booter den opp på cden så kommer HP_Recovery (en recovery partisjon) opp som C og det blir helt feil. Er det noen måte å "tvinge" Windows til å gjenkjenne C? Open SUSE gjør det tydeligvis så da burde Windows greie det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

"Roser er røde....

Fioler er blå....

Jeg fikk en bluescreen....

Hva fan gjør jeg nå..."

Hvordan ser boot.ini fila din ut da?? får du tilgang til den?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

"Roser er røde....

Fioler er blå....

Jeg fikk en bluescreen....

Hva fan gjør jeg nå..."

Hvordan ser boot.ini fila din ut da?? får du tilgang til den?

Googlet litt på det der. Windows 7 har faktisk ingen boot.ini.

Noen forslag?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Boot opp med Windows-DVDen, og velg startup rapair.

Hvis ikke det fungerer, velg command promt og skriv inn chkdsk c: /r

Windows 7 har ikke boot.ini nei, men master boot record.

Du kan også prøve kommandoen: fixmbr.

Endret av pijano
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Boot opp med Windows-DVDen, og velg startup rapair.

Hvis ikke det fungerer, velg command promt og skriv inn chkdsk c: /r

Windows 7 har ikke boot.ini nei, men master boot record.

Du kan også prøve kommandoen: fixmbr.

Har fått vekk bluscreen problemet og scannet igjennom 3 ganger med chkdsk (med forskjellige parametere) uten og ha funnet problemer. Problemet er nå at den booter inn i en svart skjerm med en musepeker uten at loginvinduet kommer opp.

Endret av William S
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Har fortsatt ikke fått løst det og startupdiagnostikk i både Windows CDen og den som ligger på harddisken sier at det ikke er noen problemer. Noen ideer? Det er heller ikke mulig å få opp sikkermodus pga at den også der booter rett inn i en svart skjerm med en musepeker.

Endret av William S
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Satt du på en original Windows-DVD? Jeg ville da prøvd en full reparasjon av Windows.

Boot opp maskinen med Windows-disken, velg at du vil installere Windows, så følg denne fra punkt 5:

http://www.sevenforums.com/tutorials/3413-repair-install.html

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Satt du på en original Windows-DVD? Jeg ville da prøvd en full reparasjon av Windows.

Boot opp maskinen med Windows-disken, velg at du vil installere Windows, så følg denne fra punkt 5:

http://www.sevenforums.com/tutorials/3413-repair-install.html

Hei!

Det står at man bare kan gjøre det der hvis man er inni Windows og saken er jo nettopp at jeg ikke kommer inn i Windows. Er det noen måte å gjøre det når man har bootet opp med CD'en? CDen min vil jeg nå ikke si er original, den er brent ut fra en ISO fil via MSDN, men med en lav hastighet og verifisert uten feil.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ahh, sorry den der glapp unna meg. Tåpelig av Microsoft det der. Det var aldri noe problem med en XP-CD.

Det er jo akkurat i slike situasjoner hvor man trenger en slik operasjon.

Et alternativ, er å koble disken din til en annen PC, om du har den muligheten (hvis det er en IDE-disk, så må du benytte en jumper å sette disken som slave), for å få tatt backup av filene dine, så ta en clean install i stedet.

Eller ta kontakt med forumet for Open SUSE: http://forums.opensuse.org/ for dette problemet. Kanskje du får løst deres oppstartslaster med en live CD? Det er tydelig at det har vært krøll mellom oppstartslastere her, så dessverre har du nå sikkert fått problem med begge oppstart.

Oppstartsreparasjonen fra Windows-DVDen har nok overskrevet grub, men allikevel ikke klart å reparere sin egen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ahh, sorry den der glapp unna meg. Tåpelig av Microsoft det der. Det var aldri noe problem med en XP-CD.

Det er jo akkurat i slike situasjoner hvor man trenger en slik operasjon.

Et alternativ, er å koble disken din til en annen PC, om du har den muligheten (hvis det er en IDE-disk, så må du benytte en jumper å sette disken som slave), for å få tatt backup av filene dine, så ta en clean install i stedet.

Eller ta kontakt med forumet for Open SUSE: http://forums.opensuse.org/ for dette problemet. Kanskje du får løst deres oppstartslaster med en live CD? Det er tydelig at det har vært krøll mellom oppstartslastere her, så dessverre har du nå sikkert fått problem med begge oppstart.

Oppstartsreparasjonen fra Windows-DVDen har nok overskrevet grub, men allikevel ikke klart å reparere sin egen.

Jeg tror nok ikke problemet ligger i GRUB. Den bruker jo chainloader som laster en annen bootloader for Windows sin del. Er ikke noe vanskelig å avinstallere/installere GRUB, man har super GRUB til det. Kan se nærmere på det du nevner, men tror altså ikke problemet ligger der. Windows DVDen har ikke overskrevet GRUB så GRUB funker helt intakt. Men er ellers helt enig at det er tåpelig at man må boote inn i Windows på en adminkonto for å få gjort det der, men er vel for å hinde uautorisert adgang, men da kunne man vel ha en option på det når man bootet opp cden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive