[LØST] Ny PC Win 7 32 bit eller 64 bit

2 innlegg i emnet

Skrevet

Heisann alle sammen.

Jeg skal bestille ny PC til kontoret på jobb, og vet vel ikke helt forskjell på 32bit/64bit operativsystem. Kan noen enkelt forklare meg det, og hilke betydninger får det for meg når jeg skal installerer andre programmer på den? Må jeg vite at programmer er kompatible med 32bit eller 64bit, før jeg installerer?

Ser frem til innspill fra dere.

Kenneth.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du bør sjekke om programmene du bruker på jobb er kompatibel med 64bit før du bestiller.

Støtten for 64bit begynner å bli bra og for min egen del har jeg ikke noen problemer med noe på Windows 7 64bit. Skal du ha mer minne (RAM) en 3 GB må du opp på 64bit operativsystem for å få utnytta dette. Har du 4GB minne får du ikke utnytta alt, bare ca. 3.2-3.5GB. Støtter programvarene du skal bruke 64bit hadde jeg ikke vært i stuss i det hele tatt. Hvilket operativsystem er det snakk om du skal ha da? Hvis du kjøper Windows 7 Prof. --> Ultimate får du en virtuel XP på kjøpet slik su kan evt. kjøre programmer i Windows XP modus. Men som sagt, hittil har jeg ikke trengt dette siden alt funker knallbra hos meg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive