Windows Server 2008 R2 og ting man trenger?

2 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Windows Server 2008 R2 og ting man trenger / bør ha?

Så hva trenger man / bør man ha? Og er det programer som man kan legge inn i Windows Server 2008 R2 og gjøre slike innstillinger lettere?

Hvilke innstillnger bør man ha?

Er det andre programer som er kjekke å ha innstallert på Windows Server 2008 R2?

Har en PC med Windows Server 2008 R2 innstallert, med mye film, musikk og bilder.

Ønsker og å ta gjevnlige back up på bilder, outlook 2007 mail og andre mapper med data i.

Ønsker og å dele denne PCen(musikk og film) med andre PCer på nettverket, dem skal få lese tilgang, men ikke skrive/slette/forrandre noe. Er ikke sikker på hvordan få dette til med dem andre PCene i nettverk. Da jeg går inn i oppsettet i Windows Server 2008 R2 og setter rettigheter, så får jeg ikke opp slik at jeg får satt rettigheter regler på andre PCer enn denne som jeg har innstallert Windows Server 2008 R2. Dem andre PCene har OS som Vista og W7 innstallert.

Ønsker og Remote Desktop og kunne laste ned torrent filer ifra nettet(ifra annen plass enn PCen som er innstallert Windows Server 2008 R2 på)?

Så hvordan få dette til? Og hva anbefaller dere da???

Endret av zx300
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Hei, håper jeg kan hjelpe! ***OBS SKRIVEFEIL MEDFØLGER!!!***

Mitt forslag

Du kan melde opp pcene i domene, du må lage domene på servern din. La oss kalle dette for cola.local .

For og putte disse pcene i domene høyreklikker du på min datamaskin og skifter på der det står name, domain system osv.. Her putter du inn cola.local . Her må du også logge inn med admin bruker første runde. Etter du har gjort dette vil pcene måtte restartes.

Etter restart:

Du må nå inn i AD (Active Directory)

Her må du lage brukere.

Regner med at du er admin, og meldt deg selv inn i administrators i AD.

Jeg anbefaler deg nå og lage en ny gruppe. La oss kalle disse for familie Først ville jeg lagd en bruker. denne brukeren kaller du for _MAL_ malen er bygd opp slik at du slipper og melde hver enkelt NYE bruker inn i forskjellige kataloger.

Når du har gitt malen de forskjellige tilganene deaktiverer du mal. Mal er mal. Nå høyreklikker du på mal, og trykker "copy" nå vil den automatisk poppe opp en ny rute. Her fører du opp navnet til ny bruker. F.eks Trine Gir henne et engangspassord, f.eks Trine123, gi henne valget om og skifte passord ved første innlogging! Dette sånn at henne får den friheten henne trenger.

Da sier vi oss ferdig på AD biten, PS: du må passe på at du har tildelt de forskjellige mappene henne trenger for og se filmer.

For og kunne kjøre remote desktop på henne må du aktivere dette på servern. Det er veldig lett og kunne remote fra en pc i nettverket.

Trykk -->Start-->alle programmer-->tilbehør--> Remote desktop

Her må du skrive inn servernavnet som er cola.local

Du logger enten inn med DIN bruker, som er blitt gitt administrator rettigheter til, eller admin bruker på server.

Da er vi i mål! :)

Til slutt vil jeg si at det finnes lettere metoder, men dette er min metode! :) Vil du ikke kjøre domenekontroller, kan du også dele mappene dine i nettverket. Dette skal ikke være en vanskelig sak. Tror du kan høyreklikke og så trykke del. Da kan du dele det ut til nettverket slik at du kan se filmer og bilder, men ikke slette dette. Men selvfølgelig vil du kunne slette de siden du er sjefen på nettverket. Håper dette hjalp! Husk og takk meg hvis du kom i mål ^^

Endret av gutt3n
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive