Test av antivirusprogram - AV Comparatives

7 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Testen som er utført av AV-Comparatives, ser på hvor god et antivirusprogram er til å oppdage malware som fortsatt eksisterer eller har eksistert de siste 8 måneder. Dette er altså snakk om malware som antivirusprogrammet burde oppdage.

februar1.png

De som har fulgt med på testene til AV-C, vil ikke bli overrasket over at Avira, som antakelig er bedre kjent for oss en G DATA som topper lista, skårer svært bra som vanlig. Avira har tidligere vært plaget med mange falske positiver og på den måten skapt usikkerhet og mye egenbehandling av funnene som Avira har hatt. Den nye testen viser at dette problemet har Avira jobbet med og nå viser testen at Avira har få falske positiver. Fortsatt er det litt å gå på, men dette befester Avira som et av de beste antivirusprogrammene. At man får en fullverdig versjon gratis, bør gjøre valget enkelt ved valg av antivirusprogram.

'Nykommeren' Microsoft Security Essentials gjør det rimelig greit, og langt bedre enn det tidligere OneCare-programmet som Microsoft benyttet før.

AVG derimot, sliter litt i konkurransen med de andre programmene . Når gratisversjonen til AVG heller ikke har rootkit-deteksjon, er ikke dette et program som anbefales.

Panda, en annen nykommer i testen, skårer meget godt. Men Panda har mange falske positiver, noe som trekker ned og ikke gir programmet høyeste utmerkelse.

De programmene som fikk høyeste utmerkelse (Advanced + ) ble:

febAwards.png

Les hele testen: AV-Comparatives

Endret av norbat
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jeg bruker NIS 2010 på min bærbare maskin, og jeg er svært fornøyd med den.

Den er lettdrevet og rask hos meg.

Sønnen min samt min datter bruker Microsoft SE på sine maskiner, og den også virker bra syns jeg.

Kan anbefale begge men NIS koster som sakt penger.

Dette er nå mitt oppsett da.

Endret av Terumo
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Tenkte meg Trend kom til å komme et stykke ned...

Bruker Avira her med COMODO brannmur.

Endret av Kakeshoma
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har Avira lisens også, men liker ikke det oppstart ikonet som kommer opp på skjermen.

Har prøvd å få det vekk, men fikk det ikke til.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Selv holder jeg meg til

Panda Cloud Anti-Virus :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Selv holder jeg meg til

Panda Cloud Anti-Virus :)

Tester det jeg og. Svært brukervennlig, men jeg hadde ønska at jeg kunne konfigurert det mer.

Hei norbat. Brukt Avira mye og lagt det inn på venners maskiner tidligere. Det var til jeg oppdaget at det sluttet å oppdatere seg mot serveren deres.

Ettersom jeg satt med Eset selv, oppdaget jeg ikke dette før jeg var på besøk. I situasjonen hadde jeg ikke tid til å sette meg inn i problematikken, og la inn annen sikkerhet for de vedkommende.

Er du kjent med at dette var et problem, og om det evn er funnet en løsning på det?

Kan ikke tro det var tilfeldig, da det skjedde flere steder og på forskjellige maskiner.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

syns det er teit at de ikke tester Comodo sin.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive