[LØST] 2 PCI-e skjermkort for å kjøre 4 skjermer

7 innlegg i emnet

Skrevet

Hei!

Har sjekket endel rundt dette, og ser ut til at det vil fungere som det skal, men vil gjerne ha det bekreftet;

Vil det fungere å kjøre to forskjellige pci-e skjermkort i samme maskinen for å kunne bruke opp til 4 skjermer samtidig? Vil dette fungere på både SLI og Crossfire hovedkort? Vil det fungere med to forskjellige skjermkort? (Oppsettet blir ikke satt opp for å få noen ytelsesboost med SLI/Crossfire - kun for å kunne kjøre 4 skjermer samtidig.

Takker på forhånd

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Til dette vil ATIs 5-serie skjermkort med Eyefinity være midt i blinken for deg. :) Fra og med 55-serien og oppover støtter dette, mener jeg. Du trenger to av disse skjermkortene, og et hovedkort som støtter crossfire.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Så det vil ikke gå å kjøre to pci-e skjermkort i to forskjellige pci-e spor helt separat, uten å benytte seg av SLI/Crossfire? (Og da kunne bruke to forskjellige nvidia kort for eks..)

Tenkte på følgende hovedkort;

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=513307

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det støtter jo crossfire, så da vil jo ikke det være noe problem uansett. Og du må ha to skjermkort for å kunne benytte mer enn tre skjermer samtidig, så du har egentlig ikke noe annet valg. Kanskje vil det fungere med en eller annen "hub" av noe slag og kun ett skjermkort, men dette er ikke noe jeg har greie på. Du kan jo vente for å se om noen andre har bedre forslag. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Aldri sett greia med ATI's Eyfinity. (?) Dette har jo blitt skrytt opp i skyene om at dette er det nyeste 'kule', men har jo for lang tid siden kjørt tre 24" i "super-widescreenmodus", som fungerte helt ypperlig.... Hva ATI har gjort annderledes som vi ikke har hatt i mange år allerede lurer jeg faktisk litt på. :)

Har jo som sagt kjørt tre-skjerm oppsett før i spill, film og skrivebordet. (og flere skjermer har heller ikke vært noe problem)

Dette ble oppnådd med to vidt forskjellige skjermkort. (9800 GX2 og GTX 260)

Obs: Jeg har dog ikke prøvd å blande ATI og Nvidia skjermkort, da dette kan bli litt kluss, for de bruker vidt forskjellig driver. Selv om jeg egentlig ikke ser noe stort problem i at det skulle gå. Men for all del, ATI sin Eyfinity er nok kanskje litt lettere å sette opp for å spille på tre skjermer samtidig. Er ikke dette planen, eller at du kjører fire ganske forskjellige skjermer, så fungerer det med alle slags skjermkort.

Obs: Det er ikke nødvendig med verken SLI, eller Crossfire-støtte på hovedkortet. Faktisk så kan du ikke kjøre i SLI-modus (men du ka nfortsatt ha SLI-hovedkort) med mer enn 2 skjermer samtidig. ;)

Edit: Men for all del, har du støtte for Crossfire så er det jo bare å dure i vei på med ATIs Eyefinity.

Edit2: Er jo flere 'vanlige' skjermkrot med både tre og fire skjerm-utganger og er litt spent på om man kunne bruke alle samtidig.

Endret av Andrull
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takker for svar :) Systemet blir nok i liten grad brukt til spill, og skjermene er ikke av samme størrelse, så sånn sett spiller det liten rolle om det er Eyefinity eller ikke. Fra før har jeg ett nvidia kort, så da kan jeg kanskje like godt kjøpe ett rimligere nvidia kort, sånn at det blir ca samme driver. Etter jeg da ikke kommer til å bruke Crossfire funksjonen, men bare de ledige PCI-e sporene, regner jeg med at det ikke er noe problem å kjøre med to nvidia kort, selv om det er ett "Crossfire" hovedkort?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Stemmer. :)

Bare å fyre på med et rimelig Nvidia kort da. Men prøv ikke å kom altfor mange generasjoner tilbake.

(ellers kan du fort finne deg i det problemet at skjermkortet ikke er støttet av nyere drivere) ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive