CMS-system til bedrift med (foreløpig) 4 avdelinger

3 innlegg i emnet

Skrevet

Hei!

Vi skal konvertere de statiske og enkle hjemmesidene vi har i dag over til et eller annet CMS-system, men vet ikke helt hvilket ennå.

Foreløpig har vi disse kravene til CMS'et:

1. MÅ være enkelt å bruke
  2. Bør være enkelt å laste bilde direkte opp i artikler man skriver
  3. Mulighet for å ha en forside hvor man kan velge hvilken avdeling man vil til, og helst bruke det samme underliggende CMS'et til å behandle alt
  4. Brukersystem som klarer å skille ut hvilken avdeling den innloggede hører til, sånn at primært info fra riktig avdeling vises for den innloggede. Brukere skal primært være ansatte, ikke kunder.

Noen som har noen gode tips til hvor jeg skal begynne å lete da? =)

Mvh

Thomas

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Om du ønsker et enkelt system med alle mulighetene du ønsker, så kan jeg anbefale e107.

Jeg har skrevet en liten kom-i-gang guide til dette og CMSet har etter min mening alle de funksjonene du ønsker.

http://itpro.no/supportforum/topic/75252-introduksjon-og-kom-i-gang-guide-til-e107/

Her kan du dele opp medlemmer inn i forskjellige brukergrupper (avdelinger), også publisere innhold rettet mot de spesifikke gruppene.

I tillegg kan du også prøve deg på integrering med Active Directory om du ønsker dette.

Jeg kan vedde på at Joomla også støtter de mulighetene du ønsker, men det er litt vanskeligere å sette seg inn i etter min mening. Joomla ble for meg et alt for stort CMS system.

Endret av Kekurikekaka
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kekurikekaka har veldig rett her.

Jeg ville også ha valgt e107.

Joomla er også ett alternativ, men en smule mer avansert.

Du vil neppe finne noe som oppfyller kravene dine at once, men med litt forumhjelp kan du komme langt :)

Både her og hos Norskwebforum er det masse flinke folk som kan hjelpe deg.

Du kan også vurdere å legge noen kroner i noen som kan dette, som ordner alt du trenger.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive