[LØST] Installere OS på nytt uten å måtte installere programmer om igjen?

9 innlegg i emnet

Skrevet

Heisan.

Kjører fortsat Win7 RC, så i løpet av neste uke er jeg nødt til å formatere HDD'n og installere fullversjonen.

Så det jeg lurer på er om det finnes en måte jeg kan ungå å måtte installere alle programmene mine om igjen. Alle programmene er det ikke så farlig med, det viktigste er at jeg slepper å legge til alle .torrent-ene i µtorrent på nytt, for det blir en drittjobb.

Jeg har hørt noen snakke om å ta backup av registerfila. Er dette riktig? Og hvordan gjør jeg det?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Etter at du har lastet ned filene, kan du ta backup av det.

Hvis du lagret utorrent lenkene, så skulle du kunne kopiere det. Og installere utorrrent på nytt.

Husk at å ta backup av uferdig nedlasting ikke funger, siden filen blir opprettet midligtid og har ikke nok informasjon, annet en reservasjon av harddisk plass.

Slik at det bedre å laste ned filene, før du installerer windows på nytt.

Tror du må nok installere programmene du har på nytt, om du ikke testet med windows oppgradering, men da vil feilene i RC mest sansynlig dukke opp.

Så det beste er å installere på nytt, siden det kan være programmer som ikke funger på nyeste windows 7, som funger på RC.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja, jeg har lest at du MÅ formatere og installere Windows seven på nytt dersom du har en RC installert.

Ta sikkerhetskopier av nødvendige filer og innstillinger som nevnt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har selv gjort dette og jeg måtte foreta en clean install. Går greit det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Nå skjønte jeg ikke helt spørsmålet men dette http://ninite.com/

kan muligens være en løsning. Der velger du de typikse programmer etter en formatering.

Endret av ÅsmundHSchei
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takker for svar.

Ja, jeg vet alt det der LMH1.

Ninite er et fint verktøy, det, ÅsmundHSchei, men problemet mitt er at etter at jeg har installert µtorrent på nytt, så må jeg legge til alle .torrent-ene igjen og én etter én peke dem til riktig plass på HDD-ene. Det er det som tar tid og som jeg helst vil slippe.

Hvis det bare hadde fantes en måte å lagre instillingene jeg har i µtorrent nå, så hadde det kunnet spare meg for mye tid etterpå :/

You see?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

hei, jeg bruker bittorrent og har kommet borti samme problem, bittorrent og utorrent er ganske like så metoden jeg bruker er å kopiere mappen bittorrent(sikkert Utorrent for deg) som finnes i C:\Users\Name\AppData\Roaming. viss du kopierer denne mapen inn igjen etter at du har reinstalert utorrent burde det fungere.(ps, du må ha vis skjulte filer og mapper for å finne appdata)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Tusen takk Scorp :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

bare hyggelig ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive