Koble USB enhet i USB Hub VS rett i PC?

4 innlegg i emnet

Skrevet

hey guys! har to kjappe spm..

første er: har et USB headset nå, og lurte på om den vil ha noe bedre ytelse om jeg kobler den rett i hovedkortet eller om jeg setter den i "Roccaten" min, som er en USB hub kobla til hovedkortet?

andre: Se bilde først:

586054.jpeg

Får jeg noe bedre lyd/ytelse om jeg kobler den i "RØD RING" eller er det akkurat det samme som om den står i "BLÅ RING"? for dere som ikke har sett denne før, den med blå ring er bare en front panel til lydkortet..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Heisann

1: Selv så merker jeg ikke noe forskjell om jeg bruker usb huben min eller kobler rett i maskinen, men det kommer vell også ann på vilken hub du har... Noe merkbar forskjell tror jeg neppe det blir, men du kan jo prøve selv å se om det blir noe forskjell...

2: Vet ikke om det blir noe bedre lyd om du kobler bak, siden jeg ikke har noen pc med en slik port på forsiden.... Selv så liker jeg å koble inn på baksiden, aner ikke hvorfor, men jeg liker ikke kabler som henger ut på forsiden :P

Tror nokk ikke det blir noe merkbar forskjell uansett. bare prøve å se ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nei. USB headset har innebygget lydkort, så spiller ingen rolle hvor du kobler USBen.

Det bildet er av et PCIe surround lydkort...? så snakker du om USB headset eller vanlig med jack plugger?

Dessuten er det vel samme lydkort lyden blir prosessert i, så har ikke noe si hvilken du bruker.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Bare det er nok strøm i hub'en så skal det gå bra, jeg har en hub som tar strøm direkte fra usb, da sliter jeg med mus tastatur webcam og minnepinne, prøv deg fram

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive