dinvegg.net litt hjelp.

10 innlegg i emnet

Skrevet

Hei

har akkuart kjøpt domenet dinvegg.net men vet ikke helt hva jeg skal bruke det til. Noen som har forslag til noe jeg kan lage? gjerne noe nytt som ikke finnes fra før og som kan bli populært, har noen ider selv men vil gjerne ha noen forslag fra dere også :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du kunne jo laget et slags community med deling av bilder, webtemplates, skins osv. Alt dette da seff laget av personene selv. Sånn som deviantart. Dette kunne vært litt kult og hatt en norsk side på. Sikkert veldig mange norske datafolk som har en liten kunstner inni seg eller er det.

Synes at domenet passer bra for det. Din vegg til og vise verden hva du har laget.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det hadde vært fett! ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jepp en fin ide det men det vil kreve stor serverplass etterhvert om det blir mange brukere med tanke på mye bilder osv som vil bli lastet opp. Men det kan absolut være en mulighet å lage noe slikt ja.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Bruk Hosting24.com og da får du unlimited plass og bandwitch.

EDIT: Fikset broken link.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Oj takk for tipset var ganske billig også! :D

Da er det hvertfal ikke noe problem med plass på server :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Bruker dem selv og er veldig fornøyd. Har ikke hatt noe nedetid helt siden jeg kjøpte en pakke og det er 1år og 5månder siden. Men før du kjøper må du finne ut om du har behov for SSH eller ikke. Siden pakken med det er litt dyrere. Det er også noe annet snacks som følger med. Blant annet 1 gratis domene + at i den beste pakken så kan du ha så mange domener du hvil i en hosting pakke. Altså rundt 100kr per domene per år. Men 1 følger alltids med helt gratis og det domene du har kjøpt kan du jo legge inn.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Virker veldig bra. Får vel prøve å begynne å lage litt greier i morgen å se hvordan det går :)

Hva vil SSH være nyttig for da? FInt om du kunne nevne noen eksempler

vet jeg har brukt det før til å hoste bnc servere for mirc osv om jeg ikke tar helt feil.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

SSH vil si at du har tilgang til serverens kommadolinje alså terminalen for dette er linux. Du kan skrive inn ting som du kan kjøre. Du kan lese litt mer på hosting24 sin side hvis du holder over spørsmåltegnet på SSH.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jepp så det. Der vil da si at jeg kan installere ting som på en pc med linux? jeg vil med andre ord nesten ha en dedikert server?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive