Ny router, aksesspunkt, repeater?

6 innlegg i emnet

Skrevet

Heisann folkens og godt Nytt År (øhh, litt forsinket vel) :rolleyes:

Jeg har følgende scenario hjemme:

Jeg har gått til anskaffelse av Dreambox og trenger nett tilgang til denne. Den står da naturligvis i stua og jeg har ikke lyst å trekke kabler.

Jeg har internett gjennom GET (kabel). Modemet er på hjemmekontoret. Der er den koblet til en Dlink router med en stasjonær pc kablet til denne og en ipboks fra Telio. Det ser noeglunde slik ut

Modem --> Router --> Stasjonær og Ipboks

Jeg trenger å koble Dreamboxen med kabel til nettet men som sagt helst unngå å trekke kabel gjennom hele huset. Hva mener dere er beste løsning?

Kan jeg koble trådløst en repeater/aksesspunkt i stua og deretter kobler Dreamboxen i denne?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du kan konfigurere et aksesspunkt som du kobler til med kort kabel i Dreamboksen. Videre må du selvfølgelig ha en trådløs ruter stående for å gi deg nettverk, men det regner jeg med du har under kontroll.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg trenger å koble Dreamboxen med kabel til nettet men som sagt helst unngå å trekke kabel gjennom hele huset.

Et alternativ er å bruk strømnettet som nettverk.

Sjekk at enhetene som kjøpes er spesifisert til å fungere på tverrs av faser.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

MetalGod: Det var vel noe slikt jeg tenkte i utgangspunktet. Trolig blir det en slik løsning for min del.

Bajazz: Det tekte jeg ikke på i det hele tatt. Har du noe erfaring med slikt. Hvordan er stabilitet? Ser at hastigheten kan variere noe, men det er det ikke så nøye med.

Takk for svar forresten.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Mitt oppsett som har fungert utmerket siden jeg satte det opp.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Mitt oppsett som har fungert utmerket siden jeg satte det opp.

Hmm..ok. det ser bra ut.

Får vurdere litt hva jeg skal gjøre. Ser at jeg trenger minst 2 slike adaptere. Mulig det lønner seg mer å kjøre aksesspunkt, rent økonomisk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive