Kjøpe laptop uten Optisk Drev

4 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Har brukt laptoppen min i snart 5 år, og må si at jeg aldri har brukt en cd/dvd i den.

Nå som den har klikket helt trenger jeg en ny laptop, men har lyst på en 15,6 tommer uten optisk drev.

Noen som vet om det eksisterer?

Min visjon er en Kraftig 15,6 tommer bærbar som kan bruker til spilling og skole uten optisk drev, og selges uten operativ system. (skal kjøre linux)

Jeg skjønner ikke hvorfor alle bærbare(over 12/13 tommer) selges med optisk drev, de fleste har jo en stasjonær o.l som dem kan emulere fra om det trengs, eller lage iso på en minnepenn. Jeg ville mye heller brukt plassen på å gjøre et batteri større, vifteløsning bedre, eller f.eks en ekstra hardiskslot.

Håper noen kan hjelpe meg å finne en data som passer til meg, har saumfart nettet uten hell.

Endret av pcgutten
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei

Kan du ikke kjøpe en med? Er jo nå utrolig mange tilbud på bærbare med vista, siden windows 7 kom. Og med vista maskinene får du jo oppgradering til windows 7. En venn av meg gjorde dette, og han sparte litt penger på deg. Masse sterke bærbare der ute nå. Ser ikke problemet med og ha optisk drev. Skjønner at dette er noe du ikke bruker så mye, men skjønner ikke hvorfor du ikke kan ha det.

Jeg fant ingen uten jeg heller da, for og si det sånn. Du kan jo kjøpe en liten 13", mange av disse er jo uten optisk drev.

- DearDevil90

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei

Kan du ikke kjøpe en med? Er jo nå utrolig mange tilbud på bærbare med vista, siden windows 7 kom. Og med vista maskinene får du jo oppgradering til windows 7. En venn av meg gjorde dette, og han sparte litt penger på deg. Masse sterke bærbare der ute nå. Ser ikke problemet med og ha optisk drev. Skjønner at dette er noe du ikke bruker så mye, men skjønner ikke hvorfor du ikke kan ha det.

Jeg fant ingen uten jeg heller da, for og si det sånn. Du kan jo kjøpe en liten 13", mange av disse er jo uten optisk drev.

- DearDevil90

I første omgang skal jeg se etter en data uten optisk drev, jeg er litt firkantet og ser på solide digitale medier som forsøpling av miljøet. Jeg vil heller ha en disk med 1000 kjøpte album enn en hylle full av album. Ikke bare er solide medier mer tungvindt men også sårbart. Jeg har tro på at om 10-20 år er det "ut" med slike lagringsmedier som dvd/blu-ray. Noen utenlandske laptop's kanskje??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er svært lett å plukke ut det optiske drevet om du vil på død og liv utnytte plassen til noe annet. Ingenting hindrer deg i dette. ;)

Akkurat nå er det ikke produsert noen bærbar pc (normal størrelse) uten optisk drev og dette gjenspeiler nok hva forbrukerne forventer å finne i en slik pc. En slik pc som du snakker om vil trolig velges bort i forhold til en pc med optisk drev og derfor selge mye dårligere. Med andre ord ikke god butikk å produsere en slik pc p.d.d..

ps. Men jeg har tro på en endring i dette med tiden. Det er nok flere viderekommende pcbrukere som etterspør det samme som deg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive