Spørreskjema ONLINE

3 innlegg i emnet

Skrevet

Hei,

Jeg har da tenkt og plassere en pc ute i resepsjonen der alle kan sende inn en hendvendelse dersom ingen er i resepsjonen eller etter arbeidstid.

Jeg lurer da på hvordan jeg kan gjøre dette til et slags spørreskjema oppsett, der alle mailene kommer til en bestemt adresse.

Grunnen til at jeg vil ha spørreskjema oppsett er for at soldatene ikke skal glemme og skrive på navn og annen viktig informasjon.

Jeg har tenkt og sette ut en laptop med windows XP på.

Noen som har vært borti noe lignende? Eller vet om noen smarte løsninger?

Jeg vet selv at jeg kan på måte lage en "signatur" i epost feltet. men er redd det vil bli litt uforståelig dersom jeg kun lar outlooken stå oppe, og at folk begynner å sende mail til andre epost adresser. Og alle vil kanskje ikke at folk flest skal se at de har problemer med private ting osv.

Jeg vil ikke at systemet skal bli for vanskelig og sette opp da dette kun skal være til å registrere hendvendelser eller annet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det letteste er vel en postkasse med hengelås og en bunke med skjemaer? Da kan man også fylle ut skjemaer i ro og mak alene og bare stikke innom for å putte det i postkassa. Så slipper man at det danner seg kø forran maskina hvis flere stikker innom samtidig.

Hvis det må være elektronisk så er det fullt mulig og lage et enkelt skjema som sender mail, men maskina må da kjøre alt som trengs for dette. Jeg har laget en lignende feedback løsning før som lagret alt til en mysql database, og med et tilhørende adminpanel hvor man fikk listet opp alle entries.

Hvis sistnevnte høres ut som en løsning så gi beskjed så skal jeg grave fram kode.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det letteste er vel en postkasse med hengelås og en bunke med skjemaer? Da kan man også fylle ut skjemaer i ro og mak alene og bare stikke innom for å putte det i postkassa. Så slipper man at det danner seg kø forran maskina hvis flere stikker innom samtidig.

Hvis det må være elektronisk så er det fullt mulig og lage et enkelt skjema som sender mail, men maskina må da kjøre alt som trengs for dette. Jeg har laget en lignende feedback løsning før som lagret alt til en mysql database, og med et tilhørende adminpanel hvor man fikk listet opp alle entries.

Hvis sistnevnte høres ut som en løsning så gi beskjed så skal jeg grave fram kode.

Sistenevnt høres bra ut.

Vi bruker allerede den første løsningen du nevnte, og jeg syns jo det er en OK løsning. Men jeg vil forenkle dette, ved bruk av pc :)

Send meg gjerne det du har av ting så kan jeg se på det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive