Hvilken type script bør jeg bruke?

15 innlegg i emnet

Skrevet

Hvilken type script bør jeg velge når jeg skal lage en databasebasert nettside? Alle sidene skal ha samme design(som jeg har laget i DreamWeaver 4). Det er jo brukt PHP på denne siden. Er det bra? Er det vanskelig å lære? Eller bør jeg bruke PERL? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Bruk PHP det e kompatibelt med dei fleste databaser og e ett meget kraftig script språk, bruker det sjølv og vil anbefale det på det sterkaste :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg bruker SSI sammens med ASP og det fungerer utmerket.

Klikk her!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Serveren min støtter ikke ASP, men den støtter SQL og PHP. Jeg trenger da kunskap om hvordan jeg kan bruke PHP, og hvordan jeg lager det. B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Sjekk ut www.php4.net. Her finner du mye info om programmering, kodeeksempler og server-oppsett.

Lykke til med kodingen !

Ebizn :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Python er heller ikke å forakte. Dersom du skal gjøre noen med dataene som du får fra databasen kan Python være et lurt alternativ

se Python

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

--

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

jeg bruker selv asp og kan anbefale det men php er jo relativt likt (etter det jeg har fått inntrykk av..har ikke prøvd det selv) så det burde også være en god løsning..når serveren din støtter det så vil jeg går for det. php er mye enklere å lære enn perl.

stianmedia: dine uttallelser er direkte latterlige.

#1: å sammenligne mysql med access blir vel ikke helt riktig. sammenlign med ms sql server og se hva resultatet blir da du.

#2: linux/php/mysql lettere enn windows/asp/access??? du er litt på bærtur. windows kan alle. vbscript blir brukt i de fleste tilfeller sammen med asp og er ikke så veldig vanskelig (ikke at jeg sier at php er vanskeligere). access er simpelt og av det jeg har fått inntrykk..veeeldig mye enklere en mysql (jeg har ikke selv vært borti mysql).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

--

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja, dere maser om hvilket språk jeg bør bruke. Det er jo helt klart at jeg skal bruke PHP mot MySQL! Jeg har jo super-billig web-hosting! Men hovedproblemet er og begynne med scriptene! Jeg har jo ikke peiling. Jeg er trøtt av engelske sider med PHP-stuff, som bare forvirrer meg! Finnes det en norsk side om PHP, og en god innføring? Eller er det noen PHP-eksperter der som gidd og sende meg en god innføring i PHP. :huh:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det finnes svært få norske php-sider. Du kan prøve webber.no. Der finner du noe hvertfall. Ellers får du lære deg engelsk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Prøv www.html-siden.no og gå inn på webmastertips. Der finner du en grunnleggende (veldig....gadd ikke skrive mer der :)) innføring i PHP.... på norsk :)

mvh

Ole Jacob Lorentzen

ole.jacob.lorentzen@html-siden.no

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Se også Nyttige artikler for PHP nybegynnere. Artikkelen gir deg et greit utgangspunkt for å komme igang med PHP.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det finnes en del ressurser til PHP/MySQL HER.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hehe... Takk for hjelpen, men jeg kan PHP godt nok nå til og lage web-portaler! Det hele startet med webber.no... B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive