Hva er vitsen med å kjøpe blu ray-spiller til PC?

6 innlegg i emnet

Skrevet

hello, som overskriften sier så lurer jeg på hva som er vitsen med og kjøpe Blueray spiller til pc.?

jeg har ikke det og jeg kan laste ned 720p og 1080p og se det på pcen min og da blir det myyye bedre..

Hva er vitsen med og kjøpe blueray spiller da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Vitsen?

Kanskje du f.eks får en blueray film til gave, hvordan skal du få spilt den av da?

Som regel ikke stort problem, hvis du har fiberoptisk linje, siden noen filmer, så kan du logge deg inn på en side, og laste den ned.

Og bruke engang kode, for å kunne laste ned filmen. Men filmen kan bli slettet av virus og bruker plass på harddisken (så man bør ha en 1 TB harddisk, eller mere, om man skal ha en del filmer.)

Men ikke alle filmer er det mulig.

Uansett så er det ikke mange i norge som har 100 mbit internettlinje som klarer å laste ned 50 GB (størst sansynlig er filen komprimert til nærmere 10 GB) men tar som regel litt tid å laste ned, hos de fleste.

Senere (forhåpentligvis) kommer flere blueray PC spill og operativsystem (når blueray blir mere vanlig). Men det tar nok minst 5 år til, desverre.

Ikke alle tilfeller følger det med ekstra matriale, når du laster ned filmer.

Selv har jeg bare blueray spiller til TV (med HDMI) + Xbox 360 med HD dvd leser, og det holder for meg.

Endret av LMH1
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Som LMH1 sier, så er det kjekt å kunne spille av en blu ray-plate hvis du noen gang skulle få det av noen. Selv om man kan laste ned så og si alt idag (enten lovlig eller ulovlig), så er det noen som likevel foretrekker en håndfast plate med et kover og full pakke som man f.eks kan føye til i samlingen sin, og ganske mange har en media-PC som man bruker sammen med TVen i sin hjemmekino på stua. Da er det kjekt å kunne spille av platene sine. Samtidig vil mye av materialet på det du laster ned, som teksting, ekstra-materiale osv forsvinne, og i tillegg er det gjerne video/lyd komprimert ned slik at kvaliteten er dårligere enn det den ville vært på selve plata.

Et lignende spørsmål: Hva er poenget med DVD-brenner når man har ting som minnepinner o.l, da? Og det man kan få på en DVD, eller CD for den saks skyld, kan man jo også laste ned.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

.mkv HD video filer har bra kvalitet, men når de er på over 7 GB og opp så begynner det å ta så lang tid at det nesten ikke er vært det en gang...

Spesielt med torrents når du aldri vet om du vil få ned den siste prosenten av fila og hastighetene varier veldig...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Synes det er greit å ha en blu-ray avspiller/brenner jeg. Jeg kjøper ikke noe annet en blu-ray nå, siden lyden blir så dårlig med dvd formatet på min blu-ray spiller til tv'en, men på pc'en funker det helt greit. Litt dumt at det ikke er brenner på min laptop, siden jeg redigerer filmer fra mitt videokamera som filmer i full hd, osv....

Egentlig så går det etter vilket behov man skal bruke det til. har man ingen blu-ray filmer og ikke driver med hd redigering, er det vell ikke noe vits, men om man driver med det, er det kjekt å ha. Uansett, så synes jeg det er kjekt å ha det.

Når det gjelder nedlastninger av de filmene, så kan det ta inmarri lang tid å laste ned, og du kan også risikere dårlig kvalitet på de... Noe jeg opplevde, var att jeg lastet ned en film i full hd, og den ville ikke spilles av ordentlig, og så fikk jeg den samme filmen på blu-ray til jul, og da fungerte det faktisk...

Men om man mener man ikke har behov for blu-ray, så trenger man det egentlig ikke, men det er kjekt å ha inomellom ;)

og det er som LMH1 sier også, att OS og spill kommer på det, men ikke før om noen år...

Endret av crazyjoey
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har blu-ray spiller på pc-en min, og har koblet pc-en til en TV, må si meg veldig fornøyd med oppsettet ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive