Oss eller jeg ?

9 innlegg i emnet

Skrevet

Jeg har sett en del små og store nettsteder som drives av en eller flere personer. Mange av nettstedene drives av kun en person, men likevel skriver de oss. "Kontakt oss, link til oss, stem på oss osv", er bare noen av oss setningene jeg finner!

Kan ikke norske nettssted lagere begynne å lære seg norsk grammatikk før du mekker sammen et nettsted? Hvis nettstedet er laget av en person så kan de vel skrive jeg istedenfor oss. Er det snakk om et større nettsted kan de skrive oss, men små nettsteder som tror de er noe og sier oss hører ikke hjemme noe plass.

Jeg vil høre hva dere mener! Jeg tror ikke alle er enige i det jeg skriver her, så dere får bare legge inn innlegg. Hvis dere er enige, hvorfor skriver da de som står bak en webside oss, når det bare er snakk om en enkelt person som driver nettstedet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

jeg må si meg enig der fisken ;)

jeg ser ofte plasser der det står "Stem på oss", "Kontakt oss" osv. men det er som oftest snakk om små wannabe-"selskaper"

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Så du vil at de skal skrive "kontakt jeg" i stedet for "kontakt oss"?

Det blir nok bra ja.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det høres mye mer seriøst ut med oss, og et jeg (eller meg) høres litt amatørisk ut. Men flere steder er det også satt opp "virtuelle" personer, slik at det høres enda mer oss ut, selv om det er et jeg (eller meg). Tok du den?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hehe, gramatikk ja...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

On 2002-01-15 18:52, Anonym wrote:

Så du vil at de skal skrive "kontakt jeg" i stedet for "kontakt oss"?

Det blir nok bra ja.

neida, du skriver bare kontakt meg, istedenfor kontakt oss, kontakt jeg bruker du ikke vet du!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

davoice: vell.. seriøst, der har du det... nevn et selskap som driver seriøst, men har bare en ansatt!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hm, det er mange selskaper som er seriøse som drives av en person. Når du ser på disse sidene som skriver "oss" når det er snakk om "han/hun", så er mange av disse nettstedene seriøse.

Altså et nettsted som drives av en person som kaller seg "oss", faktisk mange av disse nettstedene er seriøse. Hadde disse nettstedene vært mindre seriøse om de hadde skrevet "jeg"?

Folk kan tolke siden som om det bare er en personlig hjemmeside når de skriver "jeg", og dette kan være negativt for nettstedet. Men hvis nettstedet på død og liv vil skrive "oss", så bør det jo være flere som eier det, eller nettsiden bør bestå at et crew.

Hvis det derimot bare sitter en person bak siden som oppdaterer den litt her og der, og siden ikke engang ser ut og han sier "kontakt oss", "link til oss" osv, så synes jeg nettstedet er useriøst.

Men folk får vel skrive hva de vil. Ihvertfall skal jeg skrive "jeg" på mine nettsteder, med mindre jeg får samlet opp et crew, som gjør at vi er mange!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kim: "nevn et selskap som driver seriøst, men har bare en ansatt!"

Har du hørt om selvstendig næringsdrivende?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive