Nektet adgang til min egen nettside

2 innlegg i emnet

Skrevet

For en gang skyld trenger jeg litt hjelp, dersom det er å få her på forumet.

For 2 dager siden installerte jeg forumsoftwaren PHPBB3 på siden min http://teknoportalen.no. Etter installasjon fungerte alt fint.

I går da jeg skulle laste siden min i Firefox får jeg opp meldingen:

Forbidden

You don't have permission to access / on this server.

Additionally, a 403 Forbidden error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

Apache/2.2.11 (Unix) mod_ssl/2.2.11 OpenSSL/0.9.8e-fips-rhel5 mod_auth_passthrough/2.1 mod_bwlimited/1.4 FrontPage/5.0.2.2635 Server at teknoportalen.no Port 80

Noen luringer som vet hvorfor dette skjer? Jeg har administrasjons-softwaren "Cpanel" dersom det hjelper...

Det jeg har lagt merke til er at det i Cpanel under "Ip Deny" er satt opp slik at det ser ut som om at alle IP-adresser er blokkert. Det er en "Remove"-knapp, men å trykke på den og si ok hjelper ikke. Radene blir ikke fjernet. Jeg har ikke selv konfigurert IP Deny. Kanskje det ikke har noe å si, at det alltid har vært slik...

Takker for hjelp! Forhåpentligvis konstruktiv.

PS: Har kontaktet support, men tenkte jeg skulle spørre her også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vel, slik jeg ser det virker jo problemstilling nokså opplagt.

Sjekk om du har en index.php fil ytterst i mappetreet til forumfilene du har på serveren din.

Hvis tilfellet er at den mangler, sammen med en del andre filer har installasjonen din tydeligvis vært utsatt for en del filsletting. Dette kan du neppe gjøre noe med ved mindre du tar regelmessig backup.

Dog høres forslaget over litt for vagt ut til å stemme, hvis det er slik at du ikke har tuklet med filene selv. På bakgrunn av det regner jeg nok med at feilen skyldes modifikasjonen du installerte.

Det jeg har lagt merke til er at det i Cpanel under "Ip Deny" er satt opp slik at det ser ut som om at alle IP-adresser er blokkert.

Dette er mest sannsynlig feilen din. Det du kan prøve deg på er å lokalisere Cpanelets MySQL tabell og slette IP-adressene derifra.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive