Ny mobiltelefon, noen som kan hjelpe meg med å velge riktig!

7 innlegg i emnet

Skrevet

Hei alle sammen

Har bestemt meg for å kjøpe en ny telefon og med dette ønsker jeg å ta i litt, da altså med tanke på pris!

Har kikket på både Iphone 3GS og HTC HD2 men klarer ikke helt å bestemme meg for hvilken jeg skal gå for, hadde tenkt meg en mobil med masse nyttige funskjoner og samtidig ha noen applikasjoner man kan ha det litt artig med!

( viss det er noen andre mobiler som kan være interessante, vær så snill kom med forslag på hvilke!)

Kamera på telefonen er ikke veldig viktig for meg siden bilder kan man ta med f.eks Speilrefleks.

Utseende er en faktor som spiller litt inn hos meg, og størrelse er ikke noe jeg klager på.

Viss det er noe jeg har utelatt bare spørr.

Håper på masse gode svar og at mobilkjøpet skal gå i boks!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

jeg hadde sett på en telefon med andorid istede for iphone pga to ting.. alt for mange har iphone og den er dyrt.. liker ikke mobiler med abbonomang.. men det funker vis du velger netcom som har et abb. som alt er ink. for 1000 kr i måneden.. ikke reklame for netcom vis noen tur det.. har ikke undersøk dette, bare en kompis sa han hadde et sånt abb..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

HTC Hero er en meget god telefon etter min erfaring. Nå eier jeg ikke denne selv, men har noen kompiser som har den og det er slik jeg har fått prøvd den. Meget god kapasitiv skjerm, godt operativsystem (android) og enkel i bruk. Samt man har mange muligheter med android. :)
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har godt kunne tenkt meg den nye android mobilen til Google, men siden det er fastsatt at den ikke kommer til norge så er den saken egentlig klar!

Ingen som kan sette opp mobilene mot hverandre og få meg til å forstå ulike ting, som kan være vanskelig å forstå!

Har lest tester av mobilene, men blir ikke helt klok, Så veit igjen ikke hvilken jeg skal velge!

Har også tatt en titt på den nye Sony Ericsson X10, og jeg syns den ser helt fantastisk ut, men er usikker på grensesnittet, om det er brukervenelig osv!

Så viss noen har kunne satt opp de 3 telefonene mot hverandre hadde jeg vært takknemlig

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Sammenligning

Og Nexus 1 kommer nok til Norge om ikke så alt for lenge skulle jeg tro. Alternativt kan det hende at digi.no har noen råd.

Edit: Hadde tenkt at du skulle få en fancy sammenligning, men da måtte jeg opprette en konto.

brukte derfor litt lenger tid til å lage en stygg sammenligning.

X10 3GS HD2

Vekt 135gr 135gr 157gr

Skjerm 4" 3" 4"

blitz JA NEI JA

Kamera 8MP 3MP 5MP

3G ja ja ja

BT ja ja ja

BT Stereo ja nei ja

EDGE ja ja ja

Flymodus - - ja

GPRS ja ja ja

GSM850/1900 ja ja ja

lynmeldinger - - ja

MMS ja ja ja

nedlastning - 7200 7200

opplastning - - 2000

Super3g ja ja ja

wlan ja ja ja

Batteri - - 1230

musikk - 30 12

video - 10 8

standby - 300 490

Mhz 1000 600 1000

ROM - - 512

Minne - - 448

minnekort ja? nei ja

Taletid (3g) - 5 5

Taletid (GSM) - 12 6

akselerometer - ja ja

java - - ja

java midp2.0 - - ja

mp3 ja ja ja

os Android OSX WinMobile 6.5

Lydutg 3,5mm 3,5mm 3,5mm

usb micro propri micro

versjon 2.0 2.0 2.0

Vil også påpeke at det er når speilreflekskameraet IKKE er med at man kommer over feiende flotte motiver, så et godt mobilkamera kan være greit å ha.

Edito: Hvorfor funker TAB i tekstredigering men ikke i selve visningen av posten? Sammenligningen ble faktisk styggere enn jeg hadde tenkt meg. - tilsvarer nå et blant felt aka uvisst

Endret av xastor
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Tusen takk for at du tok deg tid til å lage en sammenligning, setter jeg pris på!

Skal tenke på det og kanskje vente med ny mobil til det kommer mer info om Sony Ericsson Experia X10 Og Google Nexus One. Virker som en veldig bra mobil og jeg tror den kommer til å bli spennende! da med tanke på at den kjører Android.

Skal også forhøre meg litt med forskjellige folk om hva de syns om de forskjellige mobilene, om de er fornøyd med de osv!

Endret av Ernsti
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

tror i hvertfall jeg vill ventet ut januar med å handle mobil.

Først og fremst fordi det da forhåpentligvis er kommet mer informasjon rundt nexus (lurer litt på om jeg har lyst på den eller hd2 mest selv), men også fordi Apple lanserer et eller annet nytt (antakeligvis en tablet) rundt midten av januar (17 om jeg ikke husker feil) og det er alltids en mulighet for at det dukker opp en eller annen nyhet/priskutt på iPhone (4g?) i forbindelse med at Google har lansert Nexus i samme slengen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive