[LØST] Kan ikke åpne alle nettsider

2 innlegg i emnet

Skrevet

Jeg har et problem med at jeg ikke får åpnet vanlige nettsider som vg.no elle aftenposten. Jeg har oppdatert flash og andre ting. Dette har vart i ca 1 mnd. Jeg har også kjørt anti- virus dyp scanning og scannet for spyware, men ikke funnet noe. Jeg har også tømt buffer. Jeg opplevde dette for noen år siden, og fikk fikset det da. Men jeg husker ikke lengre hva jeg gjorde da.

Det er litt irriterende, da dette problemet kun er på den lille bærbare vi har i stuen. Den er kun til surfin, og da er man titt og ofte innom de overnevnte sidene. Det gjelder da også flere siden enn de to. Man kommer inn på forsiden, men den står bare å prøve å laste opp de nye sidene man prøver å gå til.

Noen som kan hjelpe meg.

På forhånd takk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det kan være verdt å sjekke ut hosts-filen, slik skal den se ut i Windows XP, sjekk fix-it linken hvis du har vista eller Win7.

# Copyright © 1993-1999 Microsoft Corporation
#
# Dette er en eksempel på en HOSTS-fil som brukes av Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# Denne filen inneholder tilordninger av IP-adresser til vertsnavn. Alle
# oppføringer må være på hver sin linje. IP-adressen plasseres i den
# første kolonnen, etterfulgt av det tilsvarende vertsnavnet. IP-adressen
# og vertsnavnet må være adskilt av minst ett mellomrom.
#
# I tillegg kan kommentarer (som denne) settes inn på egne linjer, eller
# etter maskinnavnet, anført med et nummertegn ("#")
#
# Eksempel:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # kildeserver
# 38.25.63.10 x.acme.com # x-klientvert

127.0.0.1 localhost [/codebox]

Eksempelet på Hosts-filen er den orginale du har ved nyinstallasjon.

Har du har installert legitime programmer (serverprogrammer for eksempel) som skriver til denne filen bør du ikke endre de.

Søk eventuelt på det som du finner mistenklige "URL'r" via en eller annen søkemotor.

Før du eventuelt sletter noe i hostsfilen anbefaler jeg en backup, marker og kopier innholdet i hostsfilen og lagre den som tekstfil med notepad.(.txt)

Slett linjen/ene du eventuelt finner mistenkelig og lagre filen med "lagre" ikke velg "lagre som".

Hvordan du sjekker hosts filen:

Start>kjør>skriv eller kopier> notepad C:\Windows\System32\Drivers\Etc\Hosts.

Her kan du la Bill resette hostsfilen tilbake til standard med [b]fix-it for me[/b].

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive