[LØST] USB Headset med lydkort?

8 innlegg i emnet

Skrevet

Hei folkens!

Min Sennheiser PC 160 gikk akkurat i stykker, og skal da ha et nytt headset, samt et nytt lydkort.

MERK: dette er ikke en tråd jeg spør om åssen headset eller lydkort jeg skal ha, det greier jeg fint å finne selv.

Ser på en Creative Fatal1ty Titanium lydkort for virklig å pimpe samt å få brukt opp den ledige brønnen ;)

Sitter på Integrert lydkort nå, og det jeg lurer på er om jeg MÅ ha jackplugg headset for at jeg skal kunne bruke det på Creative lydkortet?

Altså det er jo ikke USB på lydkort, og USB headsets må jo da plugges inn i hovedkortet = integrert lyd -_-

Er det ingen annen løsning eller må jeg bare ha et med jackplugg's da?

Evt, hva er forskjellen på USB og jackplugg headsets, og hva er best ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Noen Usb headset har for eksempel Vibrering noe som trenger strøm vanligvis og man har flere plasser å sette den isteden for et virkelig plagsom sted , etter erfaring er vanlige bedre (altså jackplug)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

USB headset har innebygget lydkort i en av koppene, eller integrert i lydstyringen som sitter på kabelen.

Så et lydkort er nok ikke noe vits om du skal bruke et USB headset.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

USB headset har innebygget lydkort i en av koppene, eller integrert i lydstyringen som sitter på kabelen.

Så et lydkort er nok ikke noe vits om du skal bruke et USB headset.

Er disse innebygde noe kvalitet da ?

I F.eks. Sennheiser PC 166 som jeg ser på ;)

Hvis ikke kjøper jeg bare en digg creative soundblaster og et jackplugg headset.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det jeg mente med at det trengte strøm var at det trenger mer strøm enn de andre!!!!!!
Berzi - du har nok helt rett i dette ;)

Headsett tilkoblet med jackplugg kan ikke drive annet en lyd/mic til headsettet på grunn av at det mangler strømtilførsel. Vibrering og lys (selvom jeg ikke har personlig erfaring) må nødvendigvis drives av en ekstern strømkilde og dette løses da ved at USB leverer 5v spenning.

USB leverer strøm i tillegg til digitalt lydsignal som konverteres i hodetelefonene

Lydutganger leverer ikke strøm, men kun signalstrøm til høytalerne

Det var med andre ord ikke så dum påstand du kom med. :thumbup:

EDIT: Vær grei å hold diskusjonen på tema og vær hyggelig folkens :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har nå ryddet unna litt søppel i tråden :)

Så da regner jeg med at diskusjonen fortsetter omkring temaet og at tonen holdes på et akseptabelt nivå videre, slik som TheMetalGod også nevner :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er disse innebygde noe kvalitet da ?

I F.eks. Sennheiser PC 166 som jeg ser på ;)

Hvis ikke kjøper jeg bare en digg creative soundblaster og et jackplugg headset.

Sennheiser er jo kjent for høy kvalitet, men om du kjøper et high-end lydkort og headset blir nok lyden noe bedere og du får jo mange flere innstillinger osv gjennom software...

Om du er audiofil så er nok lydkort med headset det beste valget, men du blir nok ikke misfornøyd med et USB headset fra Sennheiser!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Sennheiser er jo kjent for høy kvalitet, men om du kjøper et high-end lydkort og headset blir nok lyden noe bedere og du får jo mange flere innstillinger osv gjennom software...

Om du er audiofil så er nok lydkort med headset det beste valget, men du blir nok ikke misfornøyd med et USB headset fra Sennheiser!

Takker for svar!

jaja det jo jul nå pluss bursdagen min 4. februar så da blir det lydkort og headset! takker så mye kakeshoma<3

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive