Prosjekt: Nett"butikk" med registrering av kunder, kjøp osv. (-database)

1 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Jeg har faget informasjonsteknologi på skolen, og vi har holdt på med databaser de siste ukene. Før det lærte vi html, og nå skal vi lage en nettside hvor vi tar i bruk en database på en eller annen måte. Tidligere i år hadde vi et html-prosjekt hvor vi lagde en nettside, og vi kan bruke den vi lagde da om vi vil. Jeg lagde en slags urmaker/klokkebutikk, hvor det kun var bilder og informasjon om klokkene og slikt, siden hadde egentlig ingen "butikk-funksjoner". Så da tenkte jeg som så at jeg kunne bruke den klokkesiden, og legge til butikkfunksjonene.

Da trenger jeg:

Mulighet til å registrere kunder

Logge seg inn med brukernavn og passord som man lagde seg når man registrerte seg

Registrere kjøp

- ha en slags handlekurv

Jeg bruker wampserver og dreamweaver

Altså, jeg trenger nok hjelp til det meste her, har ikke veldig god peiling på dette her. Jeg aner ikke hvor komplisert dette kan bli, om det blir veldig komplisert så si gjerne fra ;)

Spesielt lurer jeg kanskje litt angående det å logge seg inn/registrere seg som bruker.

Setter pris på all hjelp jeg kan få :)

EDIT: og hadde jo også vært drittøft om brukeren som registrerte seg også fikk en mail hvor det sto velkommen osv. :)

Endret av Bendik
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive