Bytte av Webhotell

6 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Heisann :)

Jeg har en nettside jeg skaffet meg for 4 måneder siden på one.com, og vurderer nå å bytte webhotell. Grunnen er at jeg vil ha flere domener, og one tillater kun 1 domene per server. Jeg vil jo ikke betale 1 webhotel per. domene jeg har. En annen grunn er det tåpelige prinsippet på "fri trafikk". Jeg vurderer veldig å gå over til servage (http://servage.net), siden den ser veldig bra ut.

Er det noen som vet noe om hvordan du skifter webhotell? Jeg vil vte følgende:

1. Hvordan sier jeg opp det nåværende?

2. Hvordan forteller jeg servage at jeg vil overføre fra et annet webhotell?

3. Gjør de det for meg, eller må jeg gjøre jobben selv?

4. Hvor lang tid vil prosessen ta?

Håper fra svar fra noen som har vært igjennom dette eller vet noe om det ;)

Polaro.

Endret av Polaro
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ettersom det ikke er kommet inn noen svar enda, tenkte jeg å forsøke meg (også litt fordi denne tråden blir relevant for meg på nyåret en gang):

1. Oppsigelse skal ikke være vanskeligere enn å ta kontakt med one.com og si at du ikke lenger ønsker å være kunde hos dem (ettersom du har betalt for et år, vil du dog i teorien fortsatt ha webhotell uten domene, og dermed innloggingsmuligheter, hos dem i 8 mnd til)

2. Uten å ha kjennskap til Servage, ser det ut som at du sier i fra om dette under bestillingen. De vil da overføre domenet, men jeg tipper på at det beste er å overføre filene selv. Ettersom du benytter joomla, foreslår jeg at du benytter JoomlaPack til dette.

3. Vil anta at du må gjøre "jobben" selv. JoomlaPack lager enkelt og greit en vanllig "installasjonsfil" av hjemmesiden din, så vil ikke akkurat kalle det jobb.

4. Vil igjen anta at det ikke vil ta særlig mer tid enn vanlig opprettelse av webhotell. Skulle det ta lengre tid har du selvfølgelig muligheten, ettersom du har domene hos one.com og allikevel ønsker flere domener, til å opprette det nye hotellet med et av de andre domenene og bare redirecte polaroweb til nytt domene/subdomene/folder.

Ellers forstår jeg godt at du ikke ønsker å betale for flere hotell dersom forskjellige domener i all enkelhet bare skal lenke til polaroweb, men du kan jo alltids kjøpe ekstra domener uten webhotell (fra en annen leverandør) og redirecte disse. Ellers lurer jeg litt på hva du mener med "det tåpelige prinsippet på "fri trafikk"." Selv om det er lite sannsynlighet for at du bruker opp kvoten på 7500GB hos servage, er det vel bedre å slippe mulige ekstragebyr/struping dersom polaroweb plutselig ble den nye google?

Jeg kjenner heller ikke til Servage.net, men du kan jo alltids sjekke gjennom denne listen for morro skyld

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Hei. Jeg bruker ITPAYS. Der kan du få det du ønsker (tror jeg da). De hjelper deg med flytting og registrering.

ITPAYS

Endret av Glumglum
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ellers lurer jeg litt på hva du mener med "det tåpelige prinsippet på "fri trafikk"." Selv om det er lite sannsynlighet for at du bruker opp kvoten på 7500GB hos servage, er det vel bedre å slippe mulige ekstragebyr/struping dersom polaroweb plutselig ble den nye google?

Jeg kjenner heller ikke til Servage.net, men du kan jo alltids sjekke gjennom denne listen for morro skyld

"Fri trafikk" er tåpelig av disse grunner:

1. Jeg vil legge ut noen nedlastinger på siden min, men One sine regler er "Maks 1MB per klikk". Dermed kan jeg ikke ha filer større enn 1MB på siden.

2. Noen sider har blitt stengt av one på grunn av at den var for populær. Reglene deres er at det ikke skal gå utover andre som bruker tjenesten.

Polaro

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

okei. enig med tåpelig fri trafikk. eller "fri trafikk så lenge du ikke kjører". 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har nå flyttet hele serveren, og kjører den selv. Mye bedre med tanke på administrasjon og jeg kan selv bestemme hvor mye trafikk etc jeg vil ha. Så det ble ikke et nytt webhotell ;)

Polaro.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive