Surroundanlegg til både DVD-spiller og PS3. Tekniske spørsmål.

4 innlegg i emnet

Skrevet

Heyo!

Jeg ønsker å få få satt opp et 5.1 surround-anlegg hjemme. Jeg har en PS3 og en satellitt-mottaker som er koblet gjennom en DVD-spiller, slik at det er mulig å ta opp programmer. De sendes uansett bare i stereo, men fem høyttalere til stereo er bedre enn to. Bakhøytalerne må være trådløse, slik at jeg slipper ledning-helvete.

Jeg fant denne surroud-pakken på nett.

Den har trådløse høytalere og god effekt for lav pris, men jeg får med en helt unødvendig DVD-spiller på kjøpet. Vil denne løsningen kunne gi meg 5.1 surround med PS3? Jeg kunne jo ha satt den opp med optisk kabel, og sent bilde til TV med HDMI.

Jeg tenker det ville vært bedre å ha en løsning der jeg har en ren reciever som tar imot optisk/phono og sender signal til høytalerne. Omtrent slik:

oppsett.jpg

Finnes det noe gode tilbud på høytalere og reciever der ute? Jeg sliter med å finne riktig produkt, og særlig til under 4000.

Noen forslag? Alle konstruktive tanker mottas med takk!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Tror du sliter litt å finne et god 5.1 stereo lydanlegg med trådløs,

Normalt sett trenger du f.eks http://www.atlona.com/2M-6FT-ATLONA-SACD-6...LE-p-16686.html mellom forsterker og DVD/blueray spillere for å få 5.1 lyd.

Les noen tester f.eks

Sony pakken er helt sikkert grei, men det kan finnes bedre.

Men har ikke testet, så vet ikke så mye hvordan 5.1 anleggene funger, men tror du må over 4000 kr for å få et anlegg som gir natulig lyd (f,eks man hører tydlig hvor lyden kommer bak fra.)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Ser jo helt greit ut den du har funnet syntes jeg.

Etter min erfaring er høytalere på "billiganlegg" helt greie, mens bassen kan variere noe i kvalitet

Litt usikker på hvordan du får TVsignaler. Er det parabol, RiksTV eller kabel?

Når du kobler så bør du da ha optisk fra PS3 til Reciver og Coaxial fra Satelittuner/Rikstvboks/Kabelboks til Reciver.

Avhengig av hva som er tilgjengelig. Sist jeg tittet bak en PS3 var det kun optisk utgang for lyd. Mulig du får spesialkabel for andre tilkoblinger.

Tror nok ikke du får kjørt lyden i fra TVn til Reciver. Tver har sjelden lydutganger kun innganger. Når du bruker et souroundanlegg så

demper du lyden på TVn helt, ellers blir det rart.

Et tips er å kjøpe en Logitech universal fjernkontroll til å styre systmene med. Da slipper du en haug av fjerkontroller. Logitech

Et tips vedr. innkjøp av kabler: Ikke gå for GULL og MONSTER betegnelser til blodpriser. Kjøp kabler på Biltema. Like bra. Ser også fornuftig ut der du har funnet anlegget.

Endret av Glumglum
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takk for svar, begge to!

Signalet jeg får inn er fra parabol. Må innrømme det ikke er mitt fagfelt. Satelittrecieveren mottar via coaxial. Opplegget er ganske gammelt, og så klart analogt. Mottakeren har kun SCART-utgang, og det er vel derfor mulig å splitte den opp i phono? Da kunne jeg ha lagt en kabel til reciever, og en direkte til TV, stemmer ikke det?

Dette er, som dere sikkert skjønner, et spleiselag mellom to parter. Det må være mulig å bytte mellom DVD/parabol og PS3 uten å bytte om kabler.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive