Silverlight 4 uten søtte for flere plattformer

3 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Silverlight 4 mangler fler-plattform-støtte

I Silverlight 4 har programvaregiganten Microsoft implementert COM-automatisering.

En funksjon som kun er tilgjengelig i Windows. Selskapet ønsker å la Mac- og Linux-brukere også ta del, men å implementere denne funksjonen var høyt prioritert for Windows. Som med alle nye utgaver, har Microsoft i Silverlight 4 gjort en del endreinger som noen utviklere liker, og andre ikke.

Hvorfor gjør Microsoft dette? Etter all sansynelighet fordi Microsoft Office og deler av Windows APIen har et COM-grensesnitt, ved å la Silverlight også bruke dette, blir den mye kraftigere.

Til Ars Thecnica sa Microsoft at de gjorde dette fordi at brukerne bad om dette; ”I Silverlight 4 har vi behandlet over 8000 funksjonsforespørsler.” På den ene siden tilfredsstilles alle Windows utviklere, som får et mye større område, men dersom noen ønsker at det skal fungere på Mac og Linux får de problemer. Microsoft arbeider også med en mobilversjon av Silverlight(planlagt sammen med Windows Mobile 7)

The Moonlight er alltid minst èn versjon bak i støtte, slik at Microsoft har nok tid til å finne ut hvordan man får COM på Linux. For Mac ser ikke dette ut til å skje innen utgivelsen av Silverlight 4.

Kilde: NyFritid.no

Endret av TheMetalGod
Informasjon kopiert fra kildehenvisning. Før dette inneholdt tråden kun link til kilde
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dette er ikke dette forumkattegorien skal brukes til Petter.

Posten din har kun som formål å reklamere for ditt eget nettsted og dette burde du vite at vi ikke kan tillate.

Vi har nå opprettet en egen forumdel hvor brukerne av forumet kan skrive sine egne nyheter.

Jeg vet at mange av dere finner mange interessante saker på internett iløpet av en dag, og mye av det kan være aktuelt lesestoff for flere.

Anbefalinger for gode nyheter å skrive, er at de først og fremst er seriøse. De bør også ha en viss tilknytning til emnene informasjonsteknologi, spill eller underholdning. Kildehenvisning er viktig, slik at brukerne som leser din nyhet kan lese mer om emnet.

Redaksjonen på ITpro og X6 vil også kunne benytte din nyhet på forsiden, dersom den kvalifiserer til det. Med andre ord; desto bedre skrevet, jo større sjanse for å pryde forsiden av våre magasiner.

Martin Aleksander - 'Brukernes nyhetsforum' åpnet

Jeg tok meg den frihet å legge inn artikkelen din i posten din slik at du for ettertiden ser hvordan det bør gjøres.

TMG

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har forståelse for det, jeg var faktisk litt usikker på hvordan det skulle gjøres(siden reklame er forbudt, men jeg har sett verre andre steder), men nå vet jeg hvordan det skal gjøres!

Redigerte mitt andre innlegg, slik at det er lesbart fra forumet.

Håper det er greit at jeg legger ut slik som du påpeker, at nyheten skal være leselig fra forumet i framtiden, fra mine nettsteder, som passer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive