[LØST] Hvordan fjerne rester av Norton antivirus

12 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Hei Ved kjøp av ny pc i 2005 var Norton installert. Har nå fjernet Norton til fordel for AVG. Brukte først fjerne programmer i windows. Det ble noe igjen, brukte så Norton Removal Tool. Restene ligger fortsatt kan ikke fjernes med dette.

Restene ligger i katalog: C:\SWESETUP\NAV05\TR\NAV\EKSTERNAL\NORTON\APP\NAVAPSVC.

Kan katalog..\NAV05\..som er på 1.9 GB. med underliggende kataloger slettes manuelt uten at det blir katastrofe ???

Endret av Leila
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dersom du leser innlegget igjen, ser du at trådstarter allerede har prøvd dette :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Kjør Norton Removal Tool

Restart

Kjør Norton Removal Tool

Restart

Gjenta flere ganger om nødvendig, men burde holde med 3-4 ganger.

Har hatt lignede problem en gang, men det løste seg til slutt med denne metoden.

Jeg synes det er merkelig at NAV05 er på hele 1.9 GB hos deg. Norton Internet Security 2010 er på 70 MB hos meg. Er usikker på om du kan slette katalog..\NAV05\ manuelt uten at det blir katastrofe.

Norton Removal Tool

Endret av arivisto
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Dersom du leser innlegget igjen, ser du at trådstarter allerede har prøvd dette

Ahh sorry.

The answer to your question is that the SWSETUP folder contains drivers for your hardware. As long as you have this info on CD or other media, go ahead and delete the folder. If your hard drive space is not seriously low, leave it alone. I'm not a fan of messing with a working system.

If you're irritated by "pre-loaded junk", then uninstall what you don't want using Add/Remove Programs. You can also build your own computer from scratch and purchase a Windows license and licenses for all the other apps you want.

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=62357

Endret av snippsat
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Har kjørt Norton Removal Tool 5 ganger etter hverandre nå, men hjelper ikke. Har oppdaget at under katalog \NAV05\ ligger det 20 underkataloger med samme innhold, på ca 97,2 til 97,8 MB hver. Ser ut som det er til forskjellige land, fordi katalogene etter \ NAV05\ kommer for eksempel \BR\ eller \CH\ eller \CS\ eller \DK\ slik fortsetter det \NO\ kommer lenger ned på listen. Det ligger også mange flere kataloger med forskjellig innhold og størrelse under \NAV05\. Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt dette???

Endret av Leila
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Å slette mappa NAV05 skulle ikke ha noe å si. Det 'verste' som kan skje er at du kan få en feilmelding om at reinstalleringsprogrammet ikke finner mappa NAV05 når/hvis/om du en gang kjørere en fabrikkgjenoppretting. NAV05 er uansett et program du ikke ønsker å installere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

1: Ta backup av alt du trenger.

2: Formater harddisken.

3: Reinstaller Windows.

4: Lov deg selv å aldri innstallere noe fra Norton/Symantec igjen.

5: Ja, jeg er meget negativ til Norton/Symantec.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

1: Ta backup av alt du trenger.

2: Formater harddisken.

3: Reinstaller Windows.

4: Lov deg selv å aldri innstallere noe fra Norton/Symantec igjen.

5: Ja, jeg er meget negativ til Norton/Symantec.

Det er ikke noe problem i det hele tatt som eksitere oss TS.

Det er kun at backupp programmet hat tatt en kopi at norton og lagde det i backupp mappen C:\SwSetup

Bare slett denne mappe,det er ikke verre enn det.

C:\SWESETUP\NAV05\

Endret av snippsat
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Bare slett denne mappe,det er ikke verre enn det.

C:\SWESETUP\NAV05\

Jeg ville og bare slettet mappen. Kjør f.eks CCleaner etterpå for å slette feil i registeret.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takk for hjelpen. Har nå slettet mappen \ NAV05\ det fungerer helt fint. Det ble ikke noen problemer ut av det.

Deilig å være kvitt Norton, kommer ikke til å bli installert noe fra den kanten mere. :):D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive