koble surround i bærbar.

17 innlegg i emnet

Skrevet

Hello, kjøpt Logitech Z-5500 anlegg og ska koble det te den bærbare men fra den som stiller lyden og sånt og til datan så er det en svart en grønn og en oransj kabel:S?

er jo ikke plass te alle de 3 i datan?

får høytalerne til og funke om jeg har den grønne i datan på høytaler men fåkke bass..:S?

er en kabel til høytalerne forran en bak og en bass men den grønnekabelen som er til høytalerne forran og kobler til så får jeg lyd forran og bak men ikke bass..:S?

hvor ska de 3 forskjellige kablene?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

527566.jpeg

Kilde: http://www.logitech.com/repository/1411/pdf/13099.1.0.pdf

Ellers har du kontrollenheten med LCD-skjerm på der du kan velge lydinnstillinger. :)

PS:

PCen din har sikkert inn/utganger for headset, linje inn og mikrofon.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

skjønte ikke så mye av det bilde..

(ekke akkurat ekspert på engeslk xD)

Men har en høytaler,mic og linje inn ja?

men skjønte ikke hvor jeg ska koble de 3 forskjellige kablene for og få lyd i bassen?

og trenger jeg en coax kabel eller opticsk (eller hva det het) kabel??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Da skal du kun bruke den grønne. Alle de andre skal du la være. :)

Du må plugge den ene enden av den grønne kabelen i PCens "høyttaler-utgang" og den andre enden i kontrollenheten på anlegget.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kontrollenheten?

Er 3 uganger bakpå den som stiller lyden. Det er front,bak og sub.. Ska jeg la den grønne stå i front høytaler også ikke koble i de 2 andre også koble grønn forran og ikke de 2 andre?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

På kontrollenheten skal du sette den i inngangen det står "1" under. Etterpå velger du "Stereo 1" lydkilde og da skal det, hvis jeg har forstått manualen riktig, bli lyd i sub og de to fronthøyttalerne.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hello, takk for hjelpen!

kobla grønnkabel i 1 bakpå og kobla den i høytaler utaket på pcen også stilte på Input til Stereo1

også fikk jeg lyd i alle høytalerne og bass!:D

Takk for hjelpen!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

sry er tilbake igjen..

Jeg trokke jeg får bassen til og funke helt?

Den vil lixom ikke gi alt den er god for?

hmm?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Først vil jeg bare nevne at det finnes regler mot å bumpe sin egen tråd for ofte...

For å utnytte annlegget ditt fullt ut så ville jeg anbefalt deg å kjøpe et eksternt lydkort, dette vil også gi suben mye mer futt.

Her finner du et godt utvalg ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ok, men er bærbar pc med forskring på enda da..

om jeg åpner den opp og bytter forsvinner vell forsikringa?

eller kobler man det te uttafor bare?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis du tar en titt på linken du har fått fra leo12321, trenger du ikke bekymre deg for å miste garanti eller forsikring. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

jeg skjønte ikke helt var jo forskjellige tingD:

skjønte ikke helt hva jeg trengte:)

noen link te noe på ælkjøp lixom eller noe sånt så er det lettere og skjønne?:D^^

og var så mange forskjellige på den leo sendte så skjønte ikke hva jeg skulle ha?:D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har du tenkt på hvor mye du er villig til å legge i det?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Så lite som mulig

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg trokke jeg får bassen til og funke helt?

Den vil lixom ikke gi alt den er god for?

Hva mener du med dette, da? Kan du utdype det litt?

Og PS: Skriv bokmål eller nynorsk. Ikke dialekt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Om du leser lenger opp fra sist du hjalp meg så måtte jeg jo koble den ene kabelen i bare og stille på input og effect og sånt..

Det er gjort men jeg er 99% sikker på at bassen vil ikke gi alt den egentlig er god for om..

bassen fra høytallerne er bedre enn kassa og ser u på vidioer på youtub og lignede av anlegget eller leser på forum ser du alle skryter så av bassen og at ingen kan ha den på 100% for da blir det bare donk donk donk.

jeg har den på 100% på innstillingene men den vil fremdeles ikke bli så veldig bra..?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ditt høyttaleranlegg er av typen 5.1-anlegg. Dette betyr at lydanlegget har til sammen 6 "kanaler" (én kanal er lyden som kommer ut på én høyttaler). Hver av de pluggene som følger med; grønn, orange og svart, kan frakte lyden som kreves for to høyttalere. Med så langt?

Hvis ja, fortsett å lese.

Hvis nei, gå og hent en kopp kaffe.

Hver farge representerer to høyttalere, grønn er for de to fronthøyttalerne. Orange er for bass- og senterhøyttaler. Svart er for de to bakhøyttalerne. Om du kobler til kun den grønne kabelen, mottar boksen din kun lyd fra de to fronthøyttalerne, og må "gjette" seg til hva den skal sende på de fire andre høyttalerne. Dermed er oppnår du ikke like god "trøkk" som ved alle kablene tilkoblet.

Siden du ikke har mulighet til å koble alle tre kablene til sine respektive plasseringer, må du gå til innkjøp at et såkalt "lydkort". Det er viktig at dette støtter 5.1-lyd. Dette må være av typen ExpressCard, altså beregnet på bærbar PC. Hvis ikke, kan du investere i et USB-lydkort som gir deg de samme mulighetene for tilkobling. Når du mottar kortet, er det bare å følge bruksanvisningen, du trenger kun å sette inn kortet der det hører hjemme og installere litt programvare.

Når du har gjort dette, vil du få mulighet til å presse lydsystemet til dets fulle potensiale.

Om du er usikker på noe av dette, anbefaler jeg deg å ta med maskinen til Elkjøp Megastore på Lørenskog; der har de en supportavdeling hvor du kan fortelle om problemet du har, og få hjelp på stedet.

/GaMeLOvEr

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive