[LØST] registrere et enkeltmannsforetak?

15 innlegg i emnet

Skrevet

Hei alle sammen ;)  jeg har lyst til og registrere et enkeltmannsforetak, kun for og få .no domene. skal ikke tjene penger på siden osv. kun for .no domenet sin skyld. 

Så det jeg lurer på er om det kommer til og bli utgifter med og opprette enkeltmannsforetaket. Koster det og registrere, årsavgift eller noe annen form for utgift for og starte opp en bedrift jeg ikke skal ha inntekt på?

Letet overalt, på bedin, brønnøysund registret, altinn osv. men er ikke noe god til og lese mellom linjene hehehe :P

Takker for alle svar ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Koster deg null niks nada, men du vil få krav om å fylle ut næringsoppgave istedet for selvangivelse ved neste skatteoppgjør såfremt ikke noe annet blir avtalt med skatteetaten på forhånd.

Evt. andre uklarheter rundt dette avklarer du best ved å kontakte skattetaten selv på telefon. www.skatteetaten.no

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Eneste du trenger å gjøre er å registrere deg i enhetsregisteret (gratis), slik at du får tildelt et organisasjonsnummer. Dette gjør du via brreg.no og kan gjøres elektronisk om du har for eksempel buypass kort (tippekort).

Det er kun org.nummer du trenger for å kjøpe .no domenet..

Har dette selv, og fngerer utmerket.

Endret av Peik
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Okey, men hvordan ble det med selvangivelsen din etter du registrerte deg i enhetsregistret? funker det ikke med forenklet lengre da? 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

joda.. selvangivelsen er som normalt den... ingen ting ekstra å fylle ut, men dete er grunnet at jeg ikke har noen særlig omsetning og ikke driver med varesalg.. jeg har det også mest for at jeg bare skal ha et org.nr..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

okey, takker for svar :) en liten ting til. tenkte og ta det elektronisk, er det den "Samordnet registermelding" jeg skal bruke? og tar det lang tid før jeg får org.nummeret?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jupp, det er det..

Husker ikke hvor lang tid det tar, tror det tok en ukes tid..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

okey, høres bra ut, får uansett ikke penger til domene før neste uke uansett :P takk for alle gode svar :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

litt kjipt at foretaksnavn "må" inneholde mitt etternavn da :P

er det f.eks lov og ha Nettfunn v/etternavn eller må jeg ha Nettfunn etternavn uten /.,- osv?

Endret av ©ordante
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Skjønte ikke hva du mente her.. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Navn/foretaksnavn

Oppgi enhetens fullstendige foretaksnavn.

Foretaksnavnet kan bestå av:

innehaverens etternavn

innehaverens etternavn og for- og mellomnavn

en kombinasjon av innehaverens etternavn og andre ord F.eks.: «Pedersen», «John Pedersen», «Mathuset j. Pedersen», «John Pedersens Mathus», «Pedersens Mathus».

Selv om etternavnet må inngå i foretaksnavnet, kan virksomheten drives under et annet navn enn foretaksnavnet (se feltet «Navn på virksomhet»).

For mer informasjon, se Foretaksnavneloven.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ah.. husker ikek hvordan det var.. men mitt heter Årebrot Data.. så jeg er jo innenfor det da.. men om du kun skal ha det til domene.. så er det jo ikke så nøye det da.. men det bør jo være i nerheten av domenet dit.. eller ligne litt iaffal.. men ingen krav til det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

fikk valgt virksomhetsnavn lengre ned så det ble Nettfunn :) trenger ikke legge til revisor og alle de folkene vel? :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

neida, det kan du fint hoppe over..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

okey, fullførte registreringen igår :) regner med det kommer i posten og ikke på epost? :P litt ivrig c :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive