Bruker du veihjelp?

8 innlegg i emnet

Skrevet

Hei.

Har naf veihjelp, det viste seg og være ganske greit for bilen min streiket på veien i dag..

men lurer litt på og kanskje gå over til viking for da hadde jeg fått leiebil noe som er ganske digg..

Har du veihjelp? fra hvem og hvorfor?

Takker for svar og meninger..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nå trenger man ikke veihjelp så sant man kan grunnleggende bilteknikk.

Altså kunne bytte, hjul, olje, batteri.

Men å ha veihjelp er uansett en fordel, hvis man skulle være uheldig.

Ellers man man stoppe på en bensinstasjon i noen tilfeller å få hjelp.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Og for å ikke glemme et annet alternativ:

I en forsikringsavtale så er det som regel med veihjelpsavtale.

Noen forsikringsselskaper inkluderer leiebil gratis, andre krever en egenandel for det.

Forsikringsselskapene pleier også å kreve en egenandel på rundt 500,- pr. gang nødhjelpen må rykke ut :)

Bare sånn for å ha fått det med :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nå trenger man ikke veihjelp så sant man kan grunnleggende bilteknikk.

Altså kunne bytte, hjul, olje, batteri.

Men å ha veihjelp er uansett en fordel, hvis man skulle være uheldig.

Ellers man man stoppe på en bensinstasjon i noen tilfeller å få hjelp.

forsovet enig i det, men som i dag når da bensinpumpen min sluttet og funke så måtte jeg da få fraktet bilen min til verksted..

da er det greit og ha veihjelp..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har selv aldri hatt veihjelpabonnement, og (heldigvis) heller ikke trengt hjelp.

Det gjelte også en kompis av meg, frem til han en dag låste inne nøklene i bilen. Ringte politiet, men de hadde det for travelt til å kunne hjelpe. Han fikk opplyst nummer til diverse veihjelp (falken, viking, NAF), og endte med å tilkalle NAF. Litt over 1200 fattigere, så fikk han hjelp av de til å få ut nøkkelen. Dog, de to siste hundrelappene var for å tegne veihjelp-abonnement, slik han slipper egenandel de neste to gangene (for året) han må benytte seg av deres tjenester (ansett grunn, som f.eks. starthjelp i vinterkulda).

Jeg vurderer selv om jeg skal tegne et slikt abonnement, men når jeg til nå ikke har hatt behov, tar jeg meg heller råd til den tusenlappen når krisen eventuelt skal være ute.

-ZnarreZ-

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har hvert fornøyd med naf sitt tilbud og har brukt det bra, men tenker på sånn i dag når jeg måtte forlate bilen min så syns jeg det kunne hvert greit med leiebil... men det gir kun Viking, lurer derfor litt på de.. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Skygg unna Falsken (Falck).

Jeg var medlem der for mange år siden, og aldri mer. Jeg krasjet ved innkjøringa til A-hus i julerushet for mage år siden (motparten hadde rykende fersk "lapp", og lærte om vikeplikt på den harde måten).

Elste dattera ble hentet i ambulanse, og kona ble med henne. Jeg sto igjen med en fireåring på armen.

Selvfølgelig ringte jeg Falcken rett etter smellen, dum som jeg var, og forklarte saken med personskade, småbarn å ta hånd om og at det var lange køer inn mot sykehuset.

Politiet kom, rekvirerte Nielsen Bilberging (som burde hatt blålys, så fort kom de), og de ryddet opp fort og effektivt.

Da Nielsen dro, kom Falcken, som fortalte at han hadde prioritert en starthjelp i nabolaget. For Svarte Bjarne Håkon, for min del kan Falck dra rett til NAV.

Trenger du starthjelp blir det billigere med ekstra batteri og startgass, trenger du annen hjelp - bruk forsikringa.

---> lurer litt på og kanskje gå over til viking for da hadde jeg fått leiebil

Så vidt jeg vet har ikke Viking noe slags medlemsskap, og neppe leiebil. Mulig du får noe rabatt gjennom dem, men flere forsikringsselskap sender Viking for å ta seg av bilen din, og de aller fleste dekker leiebil i et variabelt antall dager. Noen krever attest på at du må ha bil i f m arbeid, om du ikke har valgt dette i polisen.

Endret av crazybear
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Huff, hørtes ikke noe bra ut den historien der nei.

Min far har viking og har brukt viking via han en gang, da fikk jeg leiebil.. og de har medlemskap..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive