[LØST] slackware 13, boote fra dvd?

17 innlegg i emnet

Skrevet

hei.

jeg har nå lastet ned og brent slackware distroen på en dvd... men lurer på om funksjonen live-cd er på den? jeg vill bare se hvordan det ser ut og sånt, men får ikke til å boote... har gort instillingene i bios med å sette CD-rom som første boot, men jeg må skrive inn en komando får å boote??? Med meg kommer det bare opp en svart skjerm med kvit tekst når jeg prøver å boote...

noen som vet?

Hilsen

crazyjoey

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er meget usikker på Slack ettersom jeg ikke bruker det selv. Etter hva jeg det bare text-install på den (kilde http://distrowatch.com/table.php?distribution=slackware), så live CD vil nok bli vanskelig.

jeg vet ikke hvor kjent du er med Linux, om du er ny er slack neppe det beste stede å start ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er meget usikker på Slack ettersom jeg ikke bruker det selv. Etter hva jeg det bare text-install på den (kilde http://distrowatch.com/table.php?distribution=slackware), så live CD vil nok bli vanskelig.

jeg vet ikke hvor kjent du er med Linux, om du er ny er slack neppe det beste stede å start ;)

jeg er litt ny i linux, selv om jeg begyner å huske hvor ting er i ubuntu... har kjørt ubuntu i ett år nå, men jeg har alltid savnet mac'pc'en min som jeg hadde, men den døde...har sett at slack ser ut som mac, men er jo heller ikke sikker... det er derfor jeg vill prøve med live cd, men viss det ikke går, så går det vell ikke da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

ikke for å være en bølle men Slack er ikke Mac. Slack er en av de mer kompliserte Linux Distroene og neppe noe som vil minne deg serlig om macen din.

Om du vil ha en Linux distro som ligner på Mac kan du ta en titt på:

gOS

linux-distros-which-look-like-mac-os-x

Lykke til :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

ikke for å være en bølle men Slack er ikke Mac. Slack er en av de mer kompliserte Linux Distroene og neppe noe som vil minne deg serlig om macen din.

Om du vil ha en Linux distro som ligner på Mac kan du ta en titt på:

gOS

linux-distros-which-look-like-mac-os-x

Lykke til :)

skal prøve ut gOS, lignet veldig på mac :)

nå bare håper jeg på att den kan instaleres inni windows...

EDIT:

siden jeg ikke fikk lastet ned gOS, prøver jeg Dream Linux. så veldig bra ut de som var på link #2

Endret av crazyjoey
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det vell bare Ubuntu du kan installere inne infra Windows så vidt det er meg bekjent.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det vell bare Ubuntu du kan installere inne infra Windows så vidt det er meg bekjent.

både ubuntu,kubuntu,xbuntu og linux mint er de distroene jeg vet att det går ann og instalere inni windows. lastet ned både Macpup og Dream Linux, men ingen av de 2 kunne instaleres inni windows..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

både ubuntu,kubuntu,xbuntu og linux mint er de distroene jeg vet att det går ann og instalere inni windows. lastet ned både Macpup og Dream Linux, men ingen av de 2 kunne instaleres inni windows..

Det er fordi alle de du nevnte er Ubuntu, bare litt forskjelige versjoner.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er fordi alle de du nevnte er Ubuntu, bare litt forskjelige versjoner.

ok

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Linux er ikke OSX (i alle fall ikke GUI messig), om det er OSX du ønsker kan du ta en titt på:

psystar-releases-software-to-install-mac-os-x-on-regular-pcs

Rebel EFI

Jeg vill bare ha noe som ser ut som OS X, ikke instalere OS X på min maskin. men uansett, takk for link til noen distroer som lignet på mac :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

ett lite spm om Dream Linux:

når jeg booter, spørr den om brukernavn og passord. hva skal jeg skrive inn der?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

er ikke sikker , prøv:

brukernavn: root

passord: root

peronslig vil jeg helelr anbefale deg å installere Ubuntu og endre den til å se ut som en mac. her har du en guide:

turn-your-ubuntu-hardy-to-mac-osx-leopard

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

er ikke sikker , prøv:

brukernavn: root

passord: root

peronslig vil jeg helelr anbefale deg å installere Ubuntu og endre den til å se ut som en mac. her har du en guide:

turn-your-ubuntu-hardy-to-mac-osx-leopard

skal prøve det du sa med DL først, pga ubuntu sier: Intet root-filsystem.

instalerte det inni windows og da kom det intet root-filsystem er oppgitt.

hva skal jeg gjøre med det???

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Om det er Wubi du plages med , programmet man bruker for å installere ubuntu "inne" i Windows, er antakentligvis problemet at du ikke har foretatt en ren avsluttning av Windows.

Er egentlig ikke noe glad i Wubi...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Om det er Wubi du plages med , programmet man bruker for å installere ubuntu "inne" i Windows, er antakentligvis problemet at du ikke har foretatt en ren avsluttning av Windows.

Er egentlig ikke noe glad i Wubi...

jeg må nok bruke wubi fordi jeg ikke kan lage flere partisjoner.... men den funker knall i vista, men da får jeg intet root-filsystem, og viss jeg instalerer i XP blir ikke instalasjonen ferdig før den forsvinner i intet

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Problem løst :)

Har funnet ut att det ikke går ann og boote fra CD på slackware 13.

takk for hjelp :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive