Dine favorittapplikasjoner til Android

16 innlegg i emnet

Skrevet

Da er min nye Android-telefon kjøpt og sendt, og jeg klarer nesten ikke vente med å få hendene på den. Jeg har nå snoket litt rundt på Android Marked, uten at jeg har kunnet se så mange applikasjoner der (må bruke en Android-enhet for full opplisting), og har lest litt artikler av typen "Top 10 Android apps".

Nå lurer jeg på hvilke applikasjoner dere benytter dere av. Hva er dine favorittapplikasjoner?

Ta med navn og nytte. Har du forslag til betalte applikasjoner, kan dette tas i denne tråden.

:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Som sagt, så har jeg lest flere artikler av denne typen. Ønsket at dere skulle komme med egne anbefalinger i denne tråden :)

Selv har jeg brukt Android-telefonen min i noen uker nå, og har et par applikasjoner som jeg holder kjær foreløpig.

Advanced Task Killer - Gratis

Oppgavebehandler, hovedsaklig til avslutting av applikasjoner. Har testet ut noen forskjellige og havnet på denne.

Spotify - Gratis*

Trenger vel ikke nærmere beskrivelse. *Krever premium.

Hadde drøssevis med andre applikasjoner, som f.eks. en veldig grei PDF-leser, men har ikke lagt dette inn igjen etter at jeg la inn en ny root :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

WiFi Analyzer er en flittig brukt app.. Sammen med CIRD Calc. (jobbrelatert)

Astro File Manager, genial filbehandler..

Meridian player.. multimedia avspiller..

Net Counter, for å sjekke forbruk av datamengde på nettet.. viser brukt nedlastet datamengde både på WiFi og mobilnettet..

Telnet er jo genialt for dem som ønsker det..

VLC remote..

Unit Converter.. bare et tips:)

Sist og ikke minst. Chuck Norris Sounds and Facta:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Advanced Task Manager

antivirus

Barcode scanner

Opera Mini

ES File Explorer

Howcast

ipconfig

Kindle (ikke brukt ennå..)

Mangler

Netcounter

NRK Radio

Photoshop mobile

Speed test

Spotify

TV guide (hva skulle man gjort uten...)

Wifi Analyzer

XFMobile

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Mine favoritter:

- Droid MPD Client. Fjernkontroll til Music Player Daemon, som jeg har kjørende på en Mac hjemme. Bruker den til å styre musikk hjemme, men også på jobb og hos venner ettersom jeg kan velge om jeg vil sende lyden til høyttalerne hjemme i stua eller en stream som jeg kan koble meg til eksternt.

- XBMC Remote. Fjernkontroll til XBMC. Veldig smooth brukergrensesnitt.

- ^3 Musikkspiller med et litt merkelig navn (ofte omtalt som "Cubed"). Enkel og effektiv musikkspiller. Liker brukergrensesnittet veldig godt.

- Alarm Klock. Synd å gi et så forhatt verktøy som en vekkerklokke et favorittstempel, men jeg bruker den jo hver dag. Veldig lite flashy applikasjon, men den gjør en god jobb. Den kan bl.a. spille av musikk som alarm, og støtter flere alarm-konfigurasjoner (kjekt å legge inn et par "backup"-alarmer hvis du er som meg som har en tendes til å skru av alarmen istedet for snooze).

Jeg har installert TasKiller, og brukte den veldig mye i starten etter at jeg kjøpte telefonen av frykt for "bakgrunnsprosesser" som tømmer batteriet. Nå bruker jeg den ytterst sjelden, ettersom Android er bygget fra bunnen av for å håndtere multitasking på ressursbegrensede mobile enheter. Jeg har ikke noe lenger batteritid hvis jeg driver og dreper prosesser hele tiden. Eneste resultatet jeg får av det er en mer ustabil telefon. Etter at jeg sluttet å bruke den har jeg like lang batteritid, samt at jeg slipper å måtte drive å reboote telefonen hver dag. Mitt råd er å la Android OSet selv håndtere minne og prosessor-bruk, det er flinkere til det enn det du er! ;)

http://android-devel...ndroid-way.html

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Autokiller memory optimizer

Den gjorde underverker! Krever rootet tlf.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har hatt en del Android-telefoner siden denne tråden ble oppdatert sist, så det er vel på tide med en ny oppdatering.

Dropbox

Brukes som lagringsenhet for filer jeg vil ha tilgjengelig både på PC og mobiltelefon, samt filoverføring fra telefon til PC.

3G Watchdog

En genial applikasjon om du ikke har ubegrenset datatilgang på abonnementet ditt. Du kan sette forfallsdato og antall megabytes du har inkludert fra dato til dato.

Facebook

Den "vanlige" Facebook-applikasjonen, som etter de siste oppdateringen er blitt mye bedre enn de andre applikasjonen som kan benyttes, etter min mening. Inkluderer også chat, for de som bruker den.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Opera Mini

Den beste nettleseren - uansett mobil. Raksere, bedre og billigere å bruke enn andre nettlesere.

Matprat

Norges største kokebok rett på din mobiltelefon. Få alle oppskrifter, fremgangsmåter og handleliste for ti-tusenvis av matretter. Egen widget for "dagens måltid".

AndroIRC

IRC-klient for Android.

Her kan du koble til #itpro @EFnet, eller andre chattekaneler om ønskelig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Launcher Pro

bytt ut hjemskjermene med noe bedre og stiligere. En litt bedre versjon av HTC Sense, synes jeg. Meget tilpasningsvennlig, og man kan opprette aktiviteter, egne snarveier osv. Widgets kan krympes/forstørres, får landskapsmodus på hjemskjermene hvis det er ønskelig. Og den er i tillegg kjappere enn standard-hjemskjermene.

Swiftkey

Et predikativt tastatur som er forbausende flink til å tippe hva du skriver, og hva de neste ordene er. Analyserer dine eksisterende SMSer og "lærer seg" hvordan du skriver! Anbefales sterkt!

Handcent SMS

Bedre SMS-håndterer enn standard. Kan tilpasses som du vil med skins og fonter, og har i tillegg en masse andre fine finesser.

Beautiful Widgets

Mange gode og pene widgets, og uendelig mange tilpasningsmuligheter på hver widget.

Norsk Tipping

sier seg selv, egentlig. Men ja, med denne kan du tippe via mobilen!

Norsk TV-Guide

Sier seg også selv, men velg dine TV-kanaler og få informasjon om hva som går nå, hva som kommer og informasjon om hvert av programmene/filmene. Kan sette opp alarmer også.

Soundhound

Lurer du på en sang? Syng i telefonen, eller ta opp lyd av sangen som går på radio, og soundhound finner ut hva den heter for deg

Imdb

Finn ut om filmen du skal leie er bra

Spotify

Trenger ingen videre forklaring

RealCalc

En mer avansert kalkulator, med enhetsomregning og forskjellig annet snax.

OI File Manager

Filbehandler med litt fiffige muligheter.

Prisjakt

Finn beste pris på et produkt via Prisjakt.no.

GStrings

Stem gitaren via mobilen med denne. Bruker mikrofonen og viser et VU-meter om når du treffer tonen. Fungerer meget bra. Kan også gi fra seg lyd i den bestemte tonen du vil ha.

Av spill har jeg alle angry birds-versjonene og SpeedX.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Lastet ned JuicyDefender igår. Har ikke helt fått satt meg inn i den, men etter omtaler så er denne grei og ha

Endret av gjeewaytee
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

GoLauncher EX

Grooveshark

Wordfeud (er morro :P)

Nesoid

Doodlejump

Evernote

QR Droid

Omegle

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Snowstorm

Ettersom jeg ikke ble fornøyd med værtjenesten som fulgte med Beautiful Widgets lastet jeg ned denne som bruker YR.no. :) Gode tilpasningsmuligheter og widgeter i alle størrelser.

EDIT:

Noe jeg glemte å nevne i min forrige post er selvfølgeligheter som google maps, goggles og earth. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Mine favoritter er:

GO launcher

GO keyboard

tTorrent

flashlight

where's my droid

dolphin browser

tubemate

shazaam

androzip

astro file manager

teamspeak 3

ventriloid

wifi file explorer

widget locker

gameboid

n64oid

colornote

advanced task killer

deskmigrate

spotify

go launcher EX

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Man kan linke til appen gjennom https://market.android.com/

Det gjør det enklere for oss andre å ta en titt på appene dere anbefaler. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Flashlight og VitalPlayer er et must!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive